Jump to content

Montere VHF selv?

Lingo

Recommended Posts

Hvis du ikke er helt sikker på hvordan det skal gjøres, sett sammen det en klarer så er det helt sikkert noen i nabobåtene som kan hjelpe med resten?

Jeg fikk montert min fastmonterte VHF med distress montert av forhandler når jeg kjøpte båten , så jeg har ikke problemet.

Men før det hadde jeg en håndholdt som fungerte greit ombord i en skjærgårdsjeep.

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Vi har tidligere diskutert kabel her og jeg vil bare minne om at RG213 som er en god kabel er litt utdatert.

Du kan enten gå gjennom coax kabler i Elfa katalogen/web (sikkert noe nytt enda) eller se min oversikt over kabler :

Oles tips og triks

Du kan få kabel som er like tynn som RG58.

Ole

noen som kjör med H1000-kabeln ??

ser att kabeln har en solid mitt-leder, sikkert ikke så flexibelt, om man skall ta av master vintertid.....

lurer på en installasjon av AIS-transpondern för o få ut max effekt til antenn

S/Y Gunga Din

Den er 7,5 cm i diameter.

:lol::lol:

får ha den gjenom skylighten da......

nei, jeg leter en bra kabel til Transpondern...tenker flytte Transpondern til under akterdekk o så kort kabel som mulig rett opp til VHF-antenn på stang 3m sånn ca!!

class B transpondern sender med 2W......så det er ju en fördel o få så mye effekt som mulig opp i antennen

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...