Jump to content

Nødvendig med service etter tilhengerhjul i saltvann?

Havgap

Recommended Posts

Hentet i går helt ny båt (Askeladden 525 Excel)på nesten ny henger (Brenderup). Men hadde ikke dratt til håndbrekket hardt nok, så bilen ség sakte bakover da jeg skulle få båten på hengeren. Innen jeg fikk stoppet bil/henger så rakk tilhengerhjulene å komme under vann. Sånt som dette har jeg alltid vært sååå nøye med å unngå, men nå skjeddde det en glipp altså.

"Må" noe gjøres? Og kan man gjøre dette selv eller må man ha spesialkunnskap/verktøy slik at det blir en 1.000 kr pluss til et verksted??

Hvis du er bekymret;

Spyl godt fra baksiden av dekk/felg med ferskvann. La det stå en time eller så og kjør en tur og brems slik at det utvikles litt varme som får restvannet til å fordampe.

Kjører selv ofte ute i saltvann pga. pga. båtutsettes form. Over tid så ruster både bremsebånd og lager. Monterte derfor på Brenderup'en spylingsystem som jeg bruker eter hver tur. Men det er begrenset nytteverdi av denne. øverste del av trommel blir ikke godt nok gjennomspylt.

I et engangstilfelle som du beskriver så er det nok å gjøre det som jeg beskriver først. Ingen grunn til å kjøre den til service.

S

Redigert av Lopphavet (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...