Jump to content

Gode/dårlige båtminner!

SeaMaster175

Recommended Posts

Det beste båtminnene har jeg fra de gangene da alt klaffer, med vind og vær. Går langt ut slik at landet kun fortoner seg som en stripe langt der inne. Ved land er det trykkende varmt, og stor båttrafikk, men  der ute treffer jeg en svak, stabil og mild vind. Nok til å holde akesptabel marsfart med fulle seil, og varmen blir ikke så trykkende.

Båten styrer seg selv. Det eneste man gjør er å stramme eller slakke litt på et skjøte en gang imellom. Det er helt stille, og man er helt alene der ute. Eneste lydene er litt klukking rundt baugen.

• 2 måneder senere...

Tilrer Lasses beskrivelse av sommerseilasen langt der ute. I sin tid var jeg, som  den stolte eier av en Sandvik 25(utmerket båt), på vei inn til kai i Kungshamn. Skulle legge til longside, svingte inn, bakket opp, og rett i dreggtauet på en svenske( forresten mange av dem nedover der :lol:). Raspet gearskifte forover og kom til å slå den inn forover før jeg fikk den i nøytral. Passe rød i toppen :eek:  og kjempeflau  :yesnod: tok jeg fram dykkemaska for å løsne dette tauet.  Svenske kom med endel verbale karakteristikker som sved. Da roper det fra en norsk båt at jeg skulle bare løfte litt på dreggtauet først, jeg gjorde det og tauet skle av propellen. Det neste jeg hørte var " så der tur får man inte ha". Jeg fortøyde ferdig, vi handlet og det er et av mine beste båtminner :lol: :lol:

Vi har hatt 3 flotte uke på havet og langs kysten på årets ferie.

Men på hjemturen, var det handlig i Lillesand,  og der gikk min mellomste datter ifra en pose som inneholder en pakke som hun hadde kjøpt til sin venn.  

Pakken er lokalisert hos

Ekselent skobutikk i Stadgaten, ( tror det er slik det skrives.) Dama på butikken har posen med pakken inni,  men når vi spør om vi kan sende henne en frankert konvolutt slik at min mellomste datter kan få gitt sin venn denne pakken,  så er svaret at dette ikke lar seg gjøre ,  da hun er alene på butikken.

Flott feire,  men så var det dette med hjelpsomheten til de i servicenæringen.

Er det noen på baatplassen som bor i Lillesand som muligens kan hjelpe.  så sender vi frankert konvolutt til deg ?

Min datter vil bli fryktelig glad,  og Ferieturen for hennes del vil bli den beste hun har hatt.

(send gjerne en intern medling )

:yesnod:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Forslag: Får du ingen respons på dette innlegget - forsøk å poste i forumet for vennetjenesten! Jeg tror det er mye større sjanse for at det blir lest av noen innen rekkevidde for Lillesand der. Alternativt: Har du forsøkt å ringe turistkontoret i Lillesand? Ihvertfall der burde de vite hva service er og kanskje de kan hjelpe deg med å få sendt pakken?

• 5 år senere...

koselig tråd!

husker sommeren 2000.min første sommer i min flett nye gh 11 som jeg hadde fått av min far i bursdagsgave.

kom kjørende en herlig sommerdag med skyfri himmel og temperatur som nærmet seg 30 tallet,kry som en hane.

tenkte jeg skulle ta snarveien inn til bryggeplassen ved og kjøre mellom steinsviken og ormøya...jeg visste det var grunt her,men tenkte som så at holder jeg sakte fart og følger med i sjøen så går nok dette sikkert bra....det gjorde ikke det.

jeg fulgte med i vannet,men klarte allikavel ikke og stoppe i tide,den grunnen kom for fort.

så der ble jeg stående,og hadde mest lyst til og begynne og grine.var sikker på at hele sommeren var ødelagt og at det var store skader på båten.

fikk vippet den av grunnen,kjørt bort til en badesrand slik at jeg fikk dratt den litt opp i fjæresteinen.litt skader på propellen,men ikke noe og snakke om...

ringte til min far og fortalte om hva som hadde skjedd..han bare lo og sa at det er nok ikke første gangen :crazy:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...