Marø Startet 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2004 Hjelp. Skulle åpne tappekranen på oljekjøleren på min TAMD31A. Uten at jeg tok i, brakk den tvers av. Gjengepartiet sitter igjen i endelokket. Har forsøkt å få den ut med grisepikk, men det sitter som f..... . Kan tenke meg at eneste muligheten er å skru av endelokket, men det er så mye som er i veien. Er det noen som har tips om hva som må demonteres for å få det av. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Hei Nordan! Jeg har selv en VP 41 B, slik at jeg kan ikke hjelpe deg direkte. Men også hos meg ble tappekranen på oljekjøleren ødelagt, og jeg har en liten mistanke om at dette skyldes en juksereperasjon av forrige eier. Restene av pluggen som står igjen i kjøleren har et hull på ca 6 mm. Jeg fikk tettet dette med hjelp av Sika på en popnaggel som jeg klemte inn i hullet. Har kjørt nesten 200 nm med dette uten problemer. Jeg har kjøpt nytt lokk med pakning og ny tappeplugg (ca kr 650,- hos VP-pusheren) og skal bytte dette når anledningen byr seg. Det er litt trangt i bakkant av oljekjøleren, men jeg mener det skal la seg gjøre å bytte dette lokket uten store problemer. Nå kjenner jeg ikke din motor slik at jeg ikke vet hvor mye plunder det blir hos deg. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Marø Svart 8.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Nå har jeg fått av lokket. 41 er vel nesten samme motor, bare med 2 sylindere ekstra. Det var helt j....elig å få skrudd. Skruene hadde rustet fast slik at den ene røk. Håper jeg får ut resten. Gjengepartiet som sitter igjen sitter dønn fast. Kanskje løsningen er å kjøpe nytt lokk. Er det vanlig vare hos VP forhandler? Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Brakk tappekranen på intercooleren på min 41 motor på akkurat samme måten. Restene av tappen var umulig å få skrudd ut. Boret ut restene og gjenget opp hullet på nytt, satte inn ny tappekran (brukte også gjengetape). Resultatet ble godt som gull. Dette krevde riktignok at intercooleren måtte demonteres fra motoren. Dette er vel kanskje værre å få gjort med oljekjøleren. (?) Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.