Jump to content

Lekasje på Alpha 1 gen2 drev

kjell a

Recommended Posts

Jeg har en winrace 22 med 1.7 l Mercruiser og alpha 1 gen2 drev. Dette er et meget trangt motorrom som er vanskelig å komme til bak på motor og rundt drev. Jeg oppdaget forleden lekasje i motorrommet ca 10l pr døgn, det ser ut som det drypper en par plasser rundt drevplaten . Jeg skiftet belgene og kjøleslange i vår, det ble brukt lim på drivknutebelg og girwirebelg og er nesten!! sikker på at disse er tette. Jeg har nå satt båten på land, men ikke fått tid til å se på den ennå. Lurer på om noen kan komme med tips om hva lekasjen kan komme fra.

Hvis du er sikker på at knutebelgen er tett så er det jo ett par andre plasser det kan lekke inn.

Nevnes kan:

- Pakning mellom transom og akterspeil (lite sannsynelig)

- gearwirebelg (kanskje men ikke 10 liter i døgnet...vel)

- styreaksel (prøv å press inn mer fett der)

- pakning der ledningene til trim/tilt giver og trim begrenser går inn i toppen av transom.

- tæring i pakning/o-ring flate mellom bakplate og eksosbend inne i båten (eller løse skruer 4 stk med torxhode)

Tørk rent, du bør kunne se/kjenne hvor det drypper i fra...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...