Jump to content

Stavanger Poker Run med Petter Solberg - tidsskjema?

ArvidKa

Recommended Posts

Imorgen lørdag 6.6 er det Poker Run (Miami style) med 30 båter inklusiv Johs.Lundes NorTech som skal kjøres av Petter Solberg. Han er på besøk i Stavanger for tiden. Starten går fra Engøy i Stavanger havnebasseng, ut til Tingholmen, inn Høgsfjorden og inn Lysefjorden til Prekestolen. Flere speed-etapper, og jeg er i nærheten og kunne ønske å se på dette fra egen båt. Hastigheter opp mot 240 km/t er oppnåelige under gode forhold, og det ser jo fint ut med værmeldingen.

Men jeg finner ingen webside eller annen info som gir tidspunktene for start, lunch på Lysefjordsenteret osv. Kan jo ikke ligge i timesvis og vente..

Noen som kjenner omtrentelig tidsskjema??

Vi var i nærheten da det skjedde. Skikkelig trist syn. Fikk jo sett når de reddet en som satt fast under båten, det så jo dårlig ut med ham. En annen ble dratt opp i båten til en bekjent av meg, han var hardt skadet. En ting jeg reagerte på var at det var altfor dårlig med redningsmannskap. Følte det gikk en evighet før redningshelikopteret kom. Folk ropte jo etter dykkere til kystvakta, men det hadde de ikke. Men burde de ikke hatt slikt beredskap klart i tilfelle slike stygge ulykker?

og arrangørene får nok det slengt i trynet hvis de ønsker å arrangere noe slikt her igjen ..

Det skulle bare mangle!

Følte det gikk en evighet før redningshelikopteret kom. Folk ropte jo etter dykkere til kystvakta, men det hadde de ikke. Men burde de ikke hatt slikt beredskap klart i tilfelle slike stygge ulykker?

Burde ikke arrangøren hatt slik beredskap?

Hei igjen, jeg startet denne tråden,

Ja, det var trist - blir nok et "skudd for baugen" for slike arrangement. Det har i lokalpressen i Stavanger vært skrevet om all slags skadelige miljøpåvirkninger, bl.a. om "trussel mot hekkende fugler" osv. Det var vel ikke mer larm her enn en vanlig utfartshelg.

Det var artig å få se dette på nært hold - jeg holdt meg i båt rundt Forsand og Lysefjordsenteret hvor jeg knipset en rekke bilder, bl.a. av båten som senere skulle forulykke. 2500 hester, står det å lese.... Her legger de til på Lysefjordsenteret for lunch:

ulykkesbaaten.jpg

Ellers var det en del "fete" båter også, bl.a. Johs.Lunde (som sponser Petter Solberg bl.a.) sin 95 fots Princess (nylig visstnok besøkt av Broom-Autofil-Larsen)

princess_95.jpg

Løpet startet fra Stavanger havnebasseng/Engøy og gikk inn i Lysefjorden til Prekestolen, og på vei tilbake stoppet alle for lunch på Lysefjordsenteret som ligger i utløpet av Lysefjorden. Bildene er tatt der - altså et par timer før ulykken. Dette var jo et mer familiepreget race enn mange tror, og det var planlagt premiering for beste antrekk osv. Det var mange "ordinære" båter som Hydrolifter, Windy'er og slikt med også. Fartsetappene var få, bl.a. der denne ulykken skjedde.

Får bare håpe det går bra til slutt med de hardt skadde.

Ja, både de som hopper ned og kvester seg, og de som klatrer opp og faller, kunne bare ligget for min del...

Og jeg kan godt bli med å kaste argumenter jeg. Hva koster ikke dette å arrangere?

Kjetil S

Det er bra du utrykker din holdning ovenfor forulykkete mennesker, så vet vi hvordan vi skal reagere ovenfor deg om du skulle bli hardt skadd i en ulykke.

Xbox

Det er bra du utrykker din holdning ovenfor forulykkete mennesker, så vet vi hvordan vi skal reagere ovenfor deg om du skulle bli hardt skadd i en ulykke.

Xbox

Det er forskjell på ulykker! Hopper du fra et fjell med et laken i ryggsekken og vinden tar deg, er det ikke så mange andre enn deg selv som kan bebreides. Eller klatrer du opp fjellet og mister grepet en meter før neste øyebolt til sikkerhetstauet, er det du som har tat valget om å være der. Jeg har masse sympati for dem som skader seg i uforskylte ulykker...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Det spekulers om Time Bandit er årsaken til ulykken.

Ellers er vel dette båten til Bakke?

Hva var årsaken da? Var det ikke feilkjøring i krappe bølger.

Hvems båt det var, vil jeg ikke si nå. Siden det ikke har kommet frem i pressen, lurer jeg på om det holdes tilbake av en grunn...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Trist.

Siden Solberg brødrene stadig har frontet beltebruk og lovlydig kjøring på offentlig vei så antar jeg at Petter stilte med båtførerbevis og alt i orden?

Har liksom ikke lagt merke til at det har blitt frontet noe ifht. sikkerhet.

Eller?

Petter hadde vel ikke noe førerkort plikt i den båten.

Desuten veit vi at det var han som kjørte?

www.ribtjenester.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...