nilsht Startet 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2009 Jeg har en gammel Power IL Junior fra midten av 90-tallet som jeg nettopp har fått liv i. Jeg kjøpte nytt kabelar fra ILAS, og vinsjen drar opp ankeret helt fint. Problemet mitt er at fritt-fall utløsingen ikke fungerer. Det er her en teknikk med ett deksel som skyver tauet ut av sporet, men det er fremdeles noen centimeter med spor og dette er nok til at tauet ikke løser ut. Vinsjen var på båten når jeg kjøte den og forrige eier har ikke brukt den, men jeg regner jo med at den er korrekt montert. Kan jeg ha fått ett kabelar som er beregnet på kjetting? Eller kan dette evt gå seg til? Noen andre forslag? Eneste forskjell jeg vet om er at det gamle kabelaret var aluminium, noe de ikke bruker lenger. All hjelp mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Har en ILAS av nyere dato, og her er det mulig å justere hvor dette dekselet skal stoppe. Om det er til kjetting vil du se spor i kabelaret som passer til kjettingleddene. Kabelar til tau har kun mindre spor for å gripe tauet. Tror heller ikke et kjettingkabelar ville klart å dra opp et tau. Se etter muligheter for å justere frigjøringsmekanismen. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Ut i fra tidligere erfaringer med ILAS, ta kontakt med dem. De har vært utrolige behjelpelige da jeg har hatt problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Kanskje du har montert dekselet 180 grader feil? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
nilsht Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Noen små "tilpasninger" med hjelp av en stor skrutrekker, hammer og Dremel gjorde susen. Kanskje ikke mest elegante metoden, men alt fungerer nå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.