Jump to content

Power IL ankervinsj løser ikke ut

nilsht

Recommended Posts

Jeg har en gammel Power IL Junior fra midten av 90-tallet som jeg nettopp har fått liv i. Jeg kjøpte nytt kabelar fra ILAS, og vinsjen drar opp ankeret helt fint.

Problemet mitt er at fritt-fall utløsingen ikke fungerer. Det er her en teknikk med ett deksel som skyver tauet ut av sporet, men det er fremdeles noen centimeter med spor og dette er nok til at tauet ikke løser ut.

Vinsjen var på båten når jeg kjøte den og forrige eier har ikke brukt den, men jeg regner jo med at den er korrekt montert.

Kan jeg ha fått ett kabelar som er beregnet på kjetting? Eller kan dette evt gå seg til? Noen andre forslag?

Eneste forskjell jeg vet om er at det gamle kabelaret var aluminium, noe de ikke bruker lenger.

All hjelp mottas med takk!

Har en ILAS av nyere dato, og her er det mulig å justere hvor dette dekselet skal stoppe. Om det er til kjetting vil du se spor i kabelaret som passer til kjettingleddene. Kabelar til tau har kun mindre spor for å gripe tauet. Tror heller ikke et kjettingkabelar ville klart å dra opp et tau. Se etter muligheter for å justere frigjøringsmekanismen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...