Twilight Startet 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2009 Har en DC med stor utenbordsmotor, og er rimelig oppgitt over tilgangen på bensin-bunkring i mitt hjemmeområde som er Bergen->Hjeltefjorden og utover. Den stasjonen som har bensin, Brattholmen (som er den jeg vet om) ligger svært dårlig til for bunkring av mindre båter (mye sjø, høy kai). Dette har ført til at jeg gjerne bærer med meg et par 20l dunker ned i båten dann og vann fremfor å gå til bunkringssted. Noen som har andre plasser å anbefale? Har også irritert meg "grønn" over at det synes som om at det er en omforent oppfatning av at 100l er max det man trenger! Jeg trenger 150-200l når jeg bunkrer, og etter å ha fortøyd, gått fra båten mellom de verste sjøene for å taste inn kode og dra med meg slange ned i båten; så står man der med en hånd på pumpehåndtaket og en mot kaien og så stopper pumpen på 100l. Er dette et lokalt fenomen, eller er det flere som har det sånn? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Det er bensin på marinaen i Kjøkkelvik, på den innerste bryggen! Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 (redigert) At pumpene stoppeer på hvis anntall innstillt er ikke unormalt. Er vel en form for sikkring, har hittil bare opplevd dette på bensinpumper, men i sogndal stoppet dieselpumpen på 120 liter gitt Ellers er det bensin på nevnte plass over, ut hjeltefjorden er jeg ukjent, men finnes vel noe i øygarden. sørover har du; brattholmen, hjellestad, dollviken (tror jeg) steinsland, vedhomen, os, bakkasundet, storebø (tror jeg) I forhold til nordover er det vel faktisk godt med bunkringsplasser også for bensin her i vårt distrikt, men alt er jo relativt. Redigert 6.Juni.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Undertegnede mener forsatt at dette er sterkeste argumentet på å ikke velge "påhengs" på DC pr i dag Kanskje det kunne lage en plass/tråd her på forumet hvor slik info kan samles, ala Gjestehavner pr fylke ? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 (redigert) Det hadde vært veldig nyttig: Eks: Sted: Dolviken Brygge, Søreide (Dolviken har bensin, ja) Antall pumper Diesel: 2 Antall pumper Bensin: 1 Bryggeforhold: Meget bra - egen brygge med plass til flere båter for samtidig fylling. Skal vi begynne med å dekke opp Hordaland?...dette kan være nyttig for trådstarter også. Tar med en til: Sted: Drange Marina, Lysefjorden Antall pumper Diesel: 1 (?) Antall pumper Bensin: 1 Bryggeforhold: OK, men pumpene står tett opp i øvrig marina Eller opprette egen tråd? Redigert 6.Juni.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Hans-Petter Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 du får kjøpt bensin på herdla , der er det greit å ligge til med båt. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Litle Bergen har bensin... Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Nå har vel en del lagt inn denne typen info på drivstoffbørsen da, men den er nok ikke helt lagt opp for å enkelt lete etter bunkringssted. Dersom man skulle laget en ny løsning for dette kunne man kanskje laget en kartløsning der man kunne lete seg frem til bunkring. Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Twilight Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Takker for mange tips Ser ut til at vi får legge flere turer sørover En kartoversikt over alle bunkringssteder, likt f.eks. værmelding; velg landsdel/område etc.; ville helt sikkert være nyttig men da måtte det vel blitt en egen WEB-side eller noe sånt... Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Se denne tråden: Effektivisering av brennstoffbørsen? Sitér dette innlegget Link to post
espedal Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Holder selv til med båt i Hjeltefjorden og bruker alltid Engelshamn Marina i Kjøkkelvik/Skålevik når jeg skal bunkre. Her er det lett å legge til flytebryggen, i stille farvann innenfor moloen til båtforeningen. Greie literpriser i forhold til f.eks. Hjellestad. Brattholmen brukes kun ved butikkbesøk. Er til tider fare for både liv og verdier å forsøke å bunkre der. Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Siste bladet fra Båtmagasinet (vedlegget) inneholder bunkringssteder langs hele kysten, delt inn i fylke/kommune osv, med info om hvilke fasiliteter/kaityper/drivstofftyper/betaling osv. Tilogmed GPS koordinatene er med... Kart- og tabelloversikt Veldig bra! Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 (redigert) Enig i at Brattholmen er tungvint, mye sjø. Blir kun benyttet til å handle i butikken, for da kan fruen eller ett av barna hoppe i land mens jeg ligger litt utpå og venter med båten. Å legge til for å fylle drivstoff er en utrivelig opplevelse synes nå jeg da. Redigert 8.Juni.2009 av Capt'n (see edit history) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.