Jump to content

Effekttap med eksosbelg mercruiser?


nb800

Recommended Posts

Har pr idag hel eksosbelg på mitt alpha one gen II drev med 4 cylindret dieselmotor på 163 hk.(FNM 155 ATMP).Lurer på om man får mer effekt av motoren ved å ta bort eksosbelgen og bare sette på en slik "leppe" som er kortere og ikke leder eksosen ned i drevet?

Noen som har erfaringer med dette?

Motoren sitter i en Bayliner 2255 som er 1800 kilo og jeg får 25 knop toppfart ved 3900 omdr.(skal ha 4200 på max).

Motoren begynner å riste litt og ryker litt sort røyk når jeg ligger stille og ruser den til ca 2000 omdr eller mer.

Kan ikke se att den rister sånn eller ryker når jeg kjører med båten.

Trodde jeg skulle få litt bedre fart på båten med denne motoren.Har sjekket ventiler,dyser,kompresjon,turbotrykk,register og alt dette er normalt. :rolleyes:

Link to post

Jeg hadde en 6.5L marinediesel og skrudde av slangeklemmen til belgen på drevsiden og vippet belgen av stussen sin, det var overhode ingen merkbar forskjell, hverken på fart, turtall eller støy. jeg hadde blitt fortalt at dieselen trykket gjennom mye mer luft/eksos enn hva den orginale bensinmotoren gjorde. Men altså ingen forskjell for meg.

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...