nb800 Startet 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2009 Har pr idag hel eksosbelg på mitt alpha one gen II drev med 4 cylindret dieselmotor på 163 hk.(FNM 155 ATMP).Lurer på om man får mer effekt av motoren ved å ta bort eksosbelgen og bare sette på en slik "leppe" som er kortere og ikke leder eksosen ned i drevet? Noen som har erfaringer med dette? Motoren sitter i en Bayliner 2255 som er 1800 kilo og jeg får 25 knop toppfart ved 3900 omdr.(skal ha 4200 på max). Motoren begynner å riste litt og ryker litt sort røyk når jeg ligger stille og ruser den til ca 2000 omdr eller mer. Kan ikke se att den rister sånn eller ryker når jeg kjører med båten. Trodde jeg skulle få litt bedre fart på båten med denne motoren.Har sjekket ventiler,dyser,kompresjon,turbotrykk,register og alt dette er normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Jeg hadde en 6.5L marinediesel og skrudde av slangeklemmen til belgen på drevsiden og vippet belgen av stussen sin, det var overhode ingen merkbar forskjell, hverken på fart, turtall eller støy. jeg hadde blitt fortalt at dieselen trykket gjennom mye mer luft/eksos enn hva den orginale bensinmotoren gjorde. Men altså ingen forskjell for meg. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
nb800 Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Takk for svar Xlnt! Men er det ingen flere som har erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.