Jump to content

Fylling av drivstoff i Hordaland - oversikt

Bergen dørk

Recommended Posts

Hei dere,

Skal vi opprette en tråd på dette og samtidig oppfordre andre områder til å gjøre det samme? Kunne vært en god hjelp til de som skal mange steder rundt omkring med båten i sommer og ikke kjenner alle steder der en kan bunkre skuten. Spesielt viktig er det at det framgår om det er BARE diesel eller BÅDE diesel og bensin å få fatt i. Og i dette tilfelle for oss som stort sett er i Hordaland eller som skal besøke Hordaland i sommer.

Sted: Dolviken Brygge, Søreide

Antall pumper Diesel: 2

Antall pumper Bensin: 1

Bryggeforhold: Meget bra - Egen brygge med pumpe

Nettadresse: http://www.dolvikenbrygge.no/

Kartangivelse: Google Maps

Sted: Drange Marina, Lysefjorden

Antall pumper Diesel: 1 (?)

Bryggeforhold: OK

Nettadresse: http://www.drange.no/akd1.html

Sted: Hjellestad Marina, Hjellestad

Antall pumper Diesel: 1

Bryggeforhold: Meget bra - Egen brygge med pumper

Nettadresse: http://www.hjellestadmarina.no/

Hadde vært flott med bilde også! Kartangivelsen har jeg funnet med Google Maps - http://maps.google.no/. Søk opp aktuell marina og velg Kobling oppe til høyre - her ligger URL til det stedet du har funnet. :smiley:

Hva tror dere? Nyttig eller bare tull? Ideen kom opp fra denne tråden.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Ser vel at Drivstoffbørsen blir langt enklere å søke seg fram i. Så jeg tror jeg dropper dette initiativet. Det jeg bla savner i denne - for å komme med et innspill - er mulighet til å legge inn hvorvidt det både er diesel- og bensinpumpe på bunkringsstedet og gjerne kartangivelse (via posisjon eller Google Maps el.l).

mvh Bergen Dørk

Dette er egentlig en god ide, Bergen dørk! Men - hvis man kunne få de samme opplysningene inn i Drivstoffbørsen, ville det være det beste. Det som mangler i Drivstoffbørsen i dag, er å kunne få opp en liste over bunkringssteder og priser i ETT VALGT FYLKE, i stedet for å skrive ut hele listen, sortert på fylker. Dette skulle være en enkel sak å få til, rent teknisk. Det ville da være mulig å skrive ut en liste over de(t) aktuelle fylke® før turen starter, og således få med seg både steder og priser.

Kanskje vi kunne bedt de ansvarlige for Drivstoffbørsen om å gjøre noen tilpasninger?

Drivstoffbørsen har jo et prisfokus; og det er vel og bra, men hva med også å få med under søk:

- mulighet til å liste eks kun de som tilbyr Bensin (kan faktisk være et poeng for noen med tanke på valg mellom bensin og dieselmotorisering også)

- posisjon er med, men hva med link til Google Maps? Da får en direkte opp også bilder + gjerne URL til marina (om en slik nettside finnes) Det ligger link-felt i dag, men jeg tror eks Google Maps vil funke bedre.

- få bedre fram valgene kortautomat vs "åpningstid", evnt betjent (tid) og ubetjent (kortautomat)

Dreamer: Kan du presisere hva du mener? Tenker du eks å få en "print" i pdf av alt som er knyttet til Hordaland for enklere å få skrevet det ut og lagt i båten...såvidt jeg kan se kan du få listet alle i Hordaland pr i dag, men det er ikke utskriftsvennlig, eller misforstår jeg deg?

mvh Bergen Dørk

Hvis man i dag søker på fylker, får man 1200 treff, det vil si listen for hele landet, sortert på fylker. Hvis jeg skal på tur i Hordaland, ønsker jeg kun å skrive ut en liste (det blir kanskje ikke mer enn en A4-side) over bunkringsanlegg i Hordaland, med opplysninger om beliggenhet, bensin/diesel, pris/dato etc. Da må jeg kunne velge ønsket fylke FØR jeg skriver ut listen. Etter hvert som vi legger inn nye bunkringer, vil listen bli komplett. Det vil si at det blir en kombinasjon av dagens Brennstoffbørs og ditt opprinnelige forslag.

Hadde vært fint om man i alle fall kunne legge inn noe tilsvarende det nedenfor på Drivstoffbørsen. Og dersom det i tillegg ble lett søkbart, og lett å avgrense søket til aktuelle områder samtidig som sist oppdaterte literpris kom opp, da kunne jo dette bli suverent etterhvert.

Jeg benytter en flott dieselpåfylling på Kolltveit (ikke så rart kanskje siden jeg har båtplassen min 5 meter fra dieselpumpen :-). :yesnod:

Fyller full tank mens jeg ligger i båsen, utrolig praktisk synes jeg :wink:

Kolltveit Kai Legg til ved utrigger lengst mot vest.

Antall pumper: 1 Dieselpumpe oppe på kaien. Har ikke bensin.

Bryggeforhold: Bra, stille og rolig (utsatt for vind/sjø fra NNV, men sjelden noe problem), plass til et par båter ved bryggen samtidig.

Her er plasseringen:

kolltveit_kai.jpg

Kanskje litt vanskelig å se på bildet, men posisjon er:

60.21.19.73N

5.05.19.37E

Vennlig hilsen Capt'n.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...