Gustu Startet 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2009 Vurderer å kjøpe en 2008-modell båt med en Mercury Verado 135 hk. Motoren fikk service og ble vinterkonservert hos forhandler i fjor høst, men har stått lagret utendørs under presenning i vinter. Hva kan være risikomomenter ved dette? Hva bør jeg se spesielt etter, og ikke minst - hva bør dette bety for prisen vs samme båt som er lagret innendørs? Noen som har erfaringer/kunnskap? Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 (redigert) det betyr vel ingenting - annet at det har vært kaldt for den forrige eieren å jobbe på båten... Redigert 6.Juni.2009 av johnson (see edit history) Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Speedy Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Bør vel ikke være noen forskjell i prisen på innelagret båt kontra utelagret båt. Følg sunn fornuft og sjekk om båten er normalt fint holdt osv.... Svært mange i vårt land som lagrer båter ute under presening. Alle båter tåler dette. De som lagrer inne kan gjerne være de som ikke har egen vinterlagringsplass i hagen eller på marina. Hvordan har du selv tenkt å lagre båten hvis du kjøper denne? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Er ikke alle som velger å bruke 30-50000 på innelagring. Vil tro at 99% av alle båter som er på land på vinteren, blir lagret utendørs. Båtene eller utstyr har ikke noe vondt av det. Under forutsetning at motor er vinterkonservert, ferskvann er tømt ut av tanker og slanger, og alt elektriskt er gitt en dush med WD-40 eller liknende. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Speedy Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Er ikke alle som velger å bruke 30-50000 på innelagring. Det var da en voldsom pris... Skjønner at noen betaler mer enn andre her i landet. Har hørt om priser opp mot 10.000 for båter inntil 24 fot men dette var jo sinnsykt... Med slike priser på lagring ville jeg aldri vurdert å lagret min båt innendørs. Skulle nok leitet lenge etter en løsning ute som alternativ til dette. Motoren fikk service og ble vinterkonservert hos forhandler i fjor høst, men har stått lagret utendørs under presenning i vinter. Her er hvertfal de beste forutsetning oppfyllt mtp å ta vare på motoren. Videre er det greit at den har stått under kalesje og gjerne hatt en liten varmeovn og litt ventilasjon. Da skal hvertfall ikke fuktigheten få muligheter til å sette flekker i interiøret. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Det var da en voldsom pris... Jeg vet ærlig talt ikke pris for båt under 24 fot. For ca. 10 år siden så fikk jeg "tilbud" om innelagring av en 28 foter. til den nette sum av 27000,- Da fikk jeg ikke lov å gjøre noe arbeid i båten så lenge den sto lagret inne. Båtene sto så tett at de ikke ville ha folk inne i hallen. Arbeid måtte gjøres før båten ble dratt inn. Og ta den ut noen dager før sjøsetting og gjøre vårpussen utendørs. Hvis en da ikke ville sette alt bort til verkstedet. Ble utelagring på meg. Regner ikke med at det er blitt noe rimeligere siden det. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Draco24styling Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Hørte om en som betalte 130000 for vinterlagring og service på en 38 fot båt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.