Jump to content

Tips til salg av båt?

opas

Recommended Posts

Heisann og lenge siden sist :cheers:

Jeg har anskaffet et landsted og vil selge min Askeladden 645 Beetle og kjøpe en skjærgårdsjeep i størrelsen 450-510mm med 50-60hk.

Salget av min nåværende båt går veldig tregt ennå jeg har satt ned prisen til under endel av konkurrentene og båten har gått kun 63 timer.

Jeg er i den heldige situasjonen at jeg ikke har gjeld på båten og har derfor ingen kreditorer som ønsker at jeg skal selge , men jeg ønsker å selge på grunn av behovet for en mindre båt til landstedet.

Er det noen som har noen gode tips for raskere salg , hva dere synes om prisen jeg har satt og om anonnsen , har jo ikke lyst å selge for billig heller siden jeg ikke er tvunget til å selge.

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16904221

Redigert av opas (see edit history)

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Ser det finne åtte 2006 modeller til salgs på Finn. Det viktigste for å få solgt er nok å ligge lavere i pris en de som er til salgs i Bergensområdet. På såpass nye og likt utstyrte båter er det nok stort sett prisen som teller. Mulig folk vil betale 15000 mer for denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14844023 siden det er fra forhandler. Kanskje bør du gå ned ytterlige 10-20000?

Fler bilderav feks hvis det er noe solseng eventuelt om seter slås ned, snus osv.

Bilder inne under dekk er det jo ingen av, ta bilde av oppbvaringsplasser motor osv.

Skuta ser jo strøken ut så detaljebilder kan være lurt, du har jo ikke noe og skjule av skavanker tipper jeg.

Fjern de bildene som er nesten like ta bilde i fart hvis du har mulighet.

Et bilde sier mer en 1000 ord.

helt nederst kan det være lurt og skrive: Feks: Dette er en super båt og fult på høyde med....... så ramser du opp masse båtmerker. Da får du flere treff hvis folk søker på en annen type (som du har skrevet nederst) da kommer båten din opp.

Lykke til

PS. husk og ikke sette ned båten for mye, da blir folk skeptiske, la de heller prute og bli stolte av det.

Redigert av Bavaria.Morten (see edit history)

www.ribtjenester.no

helt nederst kan det være lurt og skrive: Feks: Dette er en super båt og fult på høyde med....... så ramser du opp masse båtmerker. Da får du flere treff hvis folk søker på en annen type (som du har skrevet nederst) da kommer båten din opp.

Nå vet ikke jeg hva andre mener om dette da, men jeg irriterer meg faktisk over at det dukker opp andre båter når jeg har søkt på bare Askeladden båter feks, for det er DET jeg vil ha. Så kommer det annonser med båter jeg ikke har noe lyst på i det hele tatt fordi selger har ramset opp "på høyde med osv .." slik som du sier. Kanskje det bare er jeg som er sær, men jeg tenker at om jeg vil ha en Askeladden båt så er det det jeg vil ha uansett om det dukker opp 30 andre båter som er på høyden med Askeladden. Og når jeg da skal sammenligne prisnivået på de båtene jeg vil ha så får jeg også opp disse andre innimellom, det er ikke et stort problem for meg å se forbi disse andre båtene, men det er bare bittelitt irriterende at de dukker opp i det hele tatt når de ikke burde være der. :smiley:

Opas, jeg syns det er viktig med gode bilder i en annonse. Du kan godt slenge med enda flere bilder.

Siden dette er en 2006 modell så kan også det ha litt å si på salget, noen foretrekker kanskje de nye fargene til Askeladden. Siden du også er interessert i å kjøpe deg en mindre båt så ville jeg kanskje skrevet i annonsen at du ønsker dette og skriver hvilke båter som er aktuelle for deg så kanskje noen vil gjøre en byttehandel med et mellomlegg. Selv byttet vi nettopp fra en Askeladden Invader til en Askeladden Explorer gjennom en privat person som var interessert i en mindre båt og hadde skrevet dette i annonsen.

Red: Ser nå at du hadde skrevet i annonsen at du kan bytte i mindre båt. :blush:

Redigert av Tommelise (see edit history)

Takker for gode tips.

Flere bilder og andre søkeord var ting jeg vil gjøre.

Mer ned i pris vil jeg nok ikke gå , da svarer det seg å beholde båten siden jeg betalte 600000,- ny i 2007.

Hvis 150000 ned i pris siden 2007 er for lite akkurat i denne finanskrisen , så kan det kanskje være lurt for oss som ikke selge om å prøve å ta vare på båtmarkedet så lenge vi kan.

Ulempen er jo det at vi da ikke kan hjelpe forhandlere med salg av nye båter , de som selge for røverpris skal gjerne ikke kjøpe ny båt.

At man kan få "billigere" båter i samme størrelse er jeg klar over og så jo selv på båter som Stingray og Galeon m.m før vi kjøpte Askeladden.

Nå var det slik at vi så på kvaliteten,annenhåndsverdi og sjøegenskaper når vi valgte Askeladden og var villige til å betale nesten 200000,- mer for det.

Men det var kanskje ikke så lurt?

Jeg er som sagt på jakt etter en skjærgårdjeep nå og ser at kanskje det kan være lurt å velge f.eks noe Polsk enn en Askeladden hvis de fleste likevel kun tenker pris og ikke mest mulig kvalitet , jeg vet ikke ??

Det går desverre kanskje utover Norske arbeidsplasser slik som det gjør med mange andre håndtverksfag.

Edit: de "nye" fargene kom vel på 2008-09 modellene , jeg har blått skrog og det kom vel i 2006. Jeg ser jo at kanskje Lunde båt ødelagte året 2009 for mange Askeladden selgere etter oppkjøpet av konkursen.

Heldigvis begynner de å bli tom for båter slik at kanskje "nye" Askeladden kan bygge opp igjen ryktet. Liker ikke Lunde båt :boxing:

Redigert av opas (see edit history)

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...