Lopphavet Startet 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2009 (redigert) Lurer på om jeg gå for løsningen som vist på tegnign. Men før det ene og det andre kjøpes må jeg vite om det vil fungere og om kabler finnes til dette formål? Noen som har prøvd eller vet? Redigert 6.Juni.2009 av Lopphavet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 er det to plottere du vil fore? Hva slags utstyr er dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lopphavet Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Explorer 660 og M84 er begge kartplottere med ekkoloddmodul. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Nei ! Det som kan fungere er at du overfører data fra den ene enheten til den andre via NMEA-0183, men jeg tviler. Normalt sett er det kun utgangs signaler for posisjon, hastighet og dybde for en slik enhet. En kan altså ikke fore den ene boksen med data fra den andre sine data. Utgangs signalene er beregnet for andre typer enheter som feks. et instrument som skal vise hastigheten. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Jeg mener at dette vil funke, fordi GPS er en talker og den kan splittes opp til flere listeners, og det er det samme med ekkoloddet. Du kan splitte de med sukkerbiter eller lodding. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
sailorboy Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Hverken gps antennen eller transducer kommuniserer på NMEA-0183. Her er det analoge signaler med høy frekvens som er gjeldende. Hovedproblemet i en slik oppstilling er å kunne sette dene ene kartplotter i "slave" modus. Hvis slave / master valg ikke er en del funksjonene du kan velge, så vil dette ikke fungere. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Lopphavet Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Fant noe som heter NavBus som muligens kan være løsningen. Jeg får forfølge det sproret videre. Hverken gps antennen eller transducer kommuniserer på NMEA-0183. Her er det analoge signaler med høy frekvens som er gjeldende. Jeg mener å vite at GPS-antenner bruker protokollen NMEA XXXX og at den kan deles med andre. Utfordringen er transducer(ekkoloddgiver) og hvordan de to enhetene Explorer 660 og M84 som begge har ekkoloddmodul vil oppføre seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.