Jump to content

Se tegning.Vil to Northstar enheter, en ant. og en giver fungere?

Lopphavet

Recommended Posts

Nei !

Det som kan fungere er at du overfører data fra den ene enheten til den andre via NMEA-0183, men jeg tviler. Normalt sett er det kun utgangs signaler for posisjon, hastighet og dybde for en slik enhet. En kan altså ikke fore den ene boksen med data fra den andre sine data. Utgangs signalene er beregnet for andre typer enheter som feks. et instrument som skal vise hastigheten.

sailorBoy

Hverken gps antennen eller transducer kommuniserer på NMEA-0183. Her er det analoge signaler med høy frekvens som er gjeldende. Hovedproblemet i en slik oppstilling er å kunne sette dene ene kartplotter i "slave" modus. Hvis slave / master valg ikke er en del funksjonene du kan velge, så vil dette ikke fungere.

sailorBoy

Fant noe som heter NavBus som muligens kan være løsningen. Jeg får forfølge det sproret videre.

Hverken gps antennen eller transducer kommuniserer på NMEA-0183. Her er det analoge signaler med høy frekvens som er gjeldende.

Jeg mener å vite at GPS-antenner bruker protokollen NMEA XXXX og at den kan deles med andre. Utfordringen er transducer(ekkoloddgiver) og hvordan de to enhetene Explorer 660 og M84 som begge har ekkoloddmodul vil oppføre seg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...