axo Startet 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2009 Har en md11c fra 77 som ikke vil starte. Har luftet og luftet og luftet. Skiftet filter,hatt dyser på overhaling, men ingen tegn på at den vil starte. Den tenner og går et par runder på startgass. Har kommet frem til at den antagligvis ikke får diesel. (er ikke veldig motorkyndig). Lurer på om det er noen som vet hvor mye diesel som skal komme ut av siste stedet man lufter (rett før dysene) Når jeg åpner koblingen og vrir på tenningen kommer det bare litt diesel, burde det ikke være ett vist trykk her, slik at diesel trenger inn i dysesystemet? Tar imot alle forslag med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Du sier ikke noe om dette er et nytt problem på en motor du har hatt lenge eller om det er en for deg ny motor som du ikke får start på. Hvis det er det siste som er tilfellet, så skal du vite at denne motoren er notorisk treg å starte når den er kald, og prosedyren er: Gasshendelen på fullt pådrag er temperaturen under ca 15 grader, bør du trykke ned kaldstartknappen like bak sylindertoppene kjør starteren til motoren begynner å hoste seg igang Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
axo Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 takk for forslag. Denne motoren har jeg aldri hatt start på. Har prøvd det du nevnte, uten resultat. kaldstartknappen mener jeg er den fjærbelastede knappen som sitter nede ved dieselpumpa, tror ikke jeg har noe ved sylindertoppene bortsett fra spakene. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Hvis du løsner litt på mutterne til brennstoffrørene som står på toppen av dysene så vil du se om den pumper diesel. Her skal det komme en liten dæsj for hver gang stempelet skal tenne. Denne plassen kan det være nødvendig å lufte på noen moterer. Åpne litt mens motoren snurrer og stenge igjen før nøkkelen slippes. Men pumpene dine kan vel kanskje være så slitt at de ikke leverer nok trykk. Sitér dette innlegget Link to post
Jåt'n Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Hei Har du sjekket om det kommer diesel frem til manuell pumpe i det heletatt? Har samme motor, og har hatt samme problem engang, da viste det seg at "hevertslangen" i tanken hadde gått tom, og den manuelle pumpen ikke klarte å suge opp. Jeg løsnet da slangen fra tanken før krana og sugde diesel opp, og koblet sammen, siden var det bare og pumpe fram diesel og starte opp.Måtte selvfølgelig lufte på normal måte. Redigert 26.Juni.2009 av Jåt'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.