skoppy Startet 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2009 (redigert) Har overhalt en Yanmar 3qm30 med nye sylinder foringer og stempelfjører har også planet toppen og hatt full overhalling på den.Moterte motoren i båten på onsdag og sjøsatte på fredag kjørte da bare noen hundre metter til brygga.Så skulle jeg en tur på vannet i dag og etter en time så gikk alarmen for olja og lampa lyste der er nok olje så det er ikke det er der noen plas man kan justere oljetrykket eller må helle motoren ut igjen for og over halle olje pumpa. Redigert 7.Juni.2009 av skoppy (see edit history) Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
kjellsea Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Kan ikke være oljetrykks føleren som lurer deg da? har du Oljetrykksmåler eller kun alarm? vist du ikke har måler ,så få satt på ett manometer for å få sjekket korrekt trykk! Det enkleste er ofte det beste! Sitér dette innlegget Link to post
skoppy Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Har begge deler den viser ikke mer en ca 0,5 kilo og skal etter boka være på 3,5 og den reagerer ikke når en ruser opp motoren heller,men der ser ut som der kommer en del olje ut av vippe armene til ventilene Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Prøv å vaske føleren med noe 5-56 eller ligende. Se om du får lånt en trykktester på et verksted. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
skoppy Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 oljetrykket er fremdeles bar 0,5 kilo har testet med en ordnlig måler men der kommer mase olje rund vippearmene der var faktisk en jeg snakket med at der kunne være for mye olje som randt rund der eller at foringene der var slitt slik at der ikke ble nok trykk på den måten,motoren ble slik etter at toppen ble planet Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
skoppy Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 kansje det hadde vært en løsning og brukt 20/50 olje fra penzoil i stedet for 10/40 noen som har noen meninger om det Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
dante Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 (redigert) Høres ut som du "blør" ut trykket et sted ja. Har du mulighet til å måle nærmere oljepumpa - ved oljefilteret f.eks? Kan de som planet toppen ha tatt litt hardt i og punktert noe som skulle vært blendet. Eller en annen mulighet kan være selve toppakningen, satt feil på (tetter kanaler som ellers skulle være åpne)? Redigert 8.Juni.2009 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skoppy Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 oljepumpa fungerer som den skal men mest sansylig er der noen kanaler som har tettet seg ved veiva og det er der oljetrykkmåleren ligger, så nå må båten på land igjen og der kan den stå, er dritt lei hele greia nå, tror nok yanmaren rykker ut i sinne og blir til morring så da er båtsesongen over for i år Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Før du hiver den på havet, må du sende en IM til meg. Jeg kan være intereseret i motoren. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
skoppy Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 den er sendt trenger noen deler så har jeg minst en komplett delemotor i tilleg Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
kjellsea Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Har du overhalt motoren selv? vet ikke hvordan olkanalene går i denne motoren,men er lagerskålene montert rett vei med tanke på att det kan ligge tynne oljekanaler i desse,kan topp pakningen sperre for noen oljekanaler,feil monert?feil pakning? Ikke gi opp! En god natts søvn ordner mye! Sitér dette innlegget Link to post
skoppy Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Er nok tette oljekanaler i ramelager og nå etter hvert defekte lager så veiva må nok ut Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.