Jump to content

Hvor mange strøk lakk bør jeg ha på plastbåt?

-Maja-

Recommended Posts

Jeg er endelig ferdig med å pusse ned lakken, og sparkle alle riper og hakk i min 27 forts glassfiberbåt (den forrige eieren gjorde en slett jobb, med det resultat at lakken flasset av enkelte steder). En H..... :eek: ...jobb!!! Har pussa ned med 60-papir på eksentersliperen. Men..nå er jeg altså klar for priming og lakking (2-komponent, skal rulles og fordrives). Mitt spørsmål er til dere som har gjort denne jobben før: Hvor mange strøk lakk bør jeg ha? Vannsliper jeg mellom lagene (320 papir eller??)? Er det noen spesiell retning jeg bør rulle (mener jeg har hørt loddrett). Jeg beklager om det ligger ute svar på disse tingene, men jeg har ikke klart å finne i forumet.

Har gjort det samme her to strøk,pusset med vannslipe pappir i mellom.Ruller vannrett ikke i sola da tørker dette med en gang.Da har en lett for og dra opp der det er bra fra før.Beste er og prime først gjorde ikke dette selv,men vær nøye med og avfette før lakkering.Sikkert mange tips ute på her og ikke tenk på hva det koster kjøp kvalitet rulle ikke Biltema er min mening.lykke til :cheers: MvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Har gjort det samme her to strøk,pusset med vannslipe pappir i mellom.Ruller vannrett ikke i sola da tørker dette med en gang.Da har en lett for og dra opp der det er bra fra før.Beste er og prime først gjorde ikke dette selv,men vær nøye med og avfette før lakkering.Sikkert mange tips ute på her og ikke tenk på hva det koster kjøp kvalitet rulle ikke Biltema er min mening.lykke til :cheers: MvhBjørn

Ikke så mange svar på denne, så jeg gir denne en liten dytt: skal jeg rulle sidelengs eller loddrett?? Er det passelig korning med 320 papir mellom malelagene

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...