Jon_R Startet 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2004 Jeg er i ferd med å kjøpe alarm til båten, men finner at montering tilnærmet dobler prisen. Foreløpig er det ingen FG godkjenning i Norge for dette, og følgelig bør jeg kunne gjøre jobben selv. Lurer da på om noen har en god veiledning for hvordan dette gjøres "proffesjonelt", dvs. vann-/kondenstett og ristesikkert. Snakker da om kabling, festing av kabler, bruk av kabel-rør for strekking, skjøting, størrelse på og bruk av klemmekontakter, rundstiftskjøter, krymeslanger, forsegling, etc... Sitér dette innlegget Link to post
Trond M. Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Med tanke på de forholdene du lister opp, ser det ut til at du er i stand til å montere selv. Det viktigste er at kabler ikke henger og slenger, og at kontakter over le er forseglet med Sika eller silikon el. Lykke til ! Trond M. Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Bruk flertrådet alarmkabel, og ikke kabel med en kjerne. Denne brekker lett. Sitér dette innlegget Link to post
Jon_R Svart 10.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 Ikke veldig mye respons her, og jeg er fortsatt litt for "amatør-resultatet". Noen tips om gode proffe, montører i Oslo-området?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.