Medusa Startet 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2009 Har en Sleipner baugpropell, ca -93 mod. Da jeg skulle prøvekjøre denne, etter å ha fått båten på vannet, virket den ikke. Styringa består av to "ON" knapper og en "OFF" knapp, samt pil styrbord og pil babord. På kontrollen er det også en lysdiode som skal lyse når begge "ON" knappene trykkes inn. Denne lysdioden lyser ikke, og ingenting virker. Har ikke fått tid å starte feilsøking, men håper jeg får sett på det i kveld. Tips mottas med takk... Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Det er vel bare å feilsøke ihht manual. Hvis ikke du er dreven i feilsøking, kjenner du kanskje en som kan hjelpe? Kan jo bare være en sikring, vettu :-) Manualer: Her Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Drev litt feilsøking på samme type motor tidligere i år. Noe nyere, men sikkert samme el-opplegg. Sjekk koblinger på batteri, sikring, hovedbryter og baugpropell. Prøv å koble deg utenom hovedbryteren for å sjekke om det er noe feil der. For å sjekke om kontrollbryteren funker kan du ta en ledningsbit å kortslutte den lille rød ledningen og den lille blå på den ene siden av relleet, eller den lille rød og den lille grå på den andre siden. Relleet sitter montert på selve motoren. Om propellen går da ligger feilen i koblibgene/kablene til/fra kontrollbryter eller i selve kontrollbryteren. Om den alikevel ikke går ligger feilen på hovedkabelen mellom batteri og baugpropell. Siden du ikke får lys i kontrollbryteren er det mest sannsynlig at den ikke får strøm, eller at den rett og slett er kaputt. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Gikk greit å reparere, kun brudd på en ledning mellom motor og kontrollen. På de koblingssjemaene jeg kom over er det beskrevet 3 ledere mellom motor og kontrollen, mens jeg har 4. Noen som kan fortelle meg hva den ekstra lederen er god for? Sitér dette innlegget Link to post
4play Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Går utifra att du har rød, svart, grå og blå? rød = Strøm/spenning til kontrollen svart = jord grå = styrestrøm til rele mot babord blå = styrestrøm til rele mot styrbord Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.