Jump to content

Færderseilas tråden

Enzo

Recommended Posts

Hvis yr.no får rett, kan det se ut som om det blir spinnaker hele veien ned til runding, i hvertfall fra Slemmestad. Er glad jeg ikke seiler lys u/spinn :smiley:

Blir spennende å se hvordan de store båtene i klassen (LYS 1.19-1.21) gjør det, ift de små med spinnaker og lette vinder.

Jeg skal seile lys u/spinnaker. Starter 14.50 :crazy: . Kommer vel i mål etterhvert. Skal jo bare rundt mefjordbåen, så det er ikke helt umulig!

s/y "Arnegrut", Asker

Jeg skal seile lys u/spinnaker. Starter 14.50 :crazy: . Kommer vel i mål etterhvert. Skal jo bare rundt mefjordbåen, så det er ikke helt umulig!

Nå har meteorologene på YR skiftet mening. Ser bra ut for Moosewine og dere som seiler uten spinnaker. Men litt sol synes jeg de kunne kostet på seg da :sad:

Frøken Fryd starter 12:50 i R36. Laveste LYS tall i klassen så det gjelder å henge på. Håper på litt mer vind enn hva Yr melder nå. Start i sydlig vind som dreier NW mot kvelden betyr vel en periode uten vind rundt Drøbak? Foreløpig ser prognosen veldig usikker ut. Og det er jo også hva Yr indikerer.

Frykter at vi blir hengende litt bakpå med kryss i 2-3 m/s så vi håper på spinnakerslør. I 2005 var det spinnakerføre det meste av seilasen, og 3 CB'er plasserte seg blandt de 5 beste i klassen. Litt mye å håpe på.....

Ja kanskje er det en fordel om vinden tilsier at det er den beste siden å seile på samt at ikke "alle" velger den siden og at man da ikke ser snev av fri vind i det som kan oppfattes som en evighet , jeg har aldri seilt der og aner ikke om det er veldig lang vei å seile det andre alternativet men det finner vi vel ut i løpet av helgen

Stemmer. Men de fleste velger øst siden. Lover deg, vi sitter hvert år 100m fra stranda med panamorana utsikt over fjorden og innover Borgen. Det pleier å være fult i øst, vest derimot flytter båten seg litt i hvertfall. Lettere å ankre opp også om det blir vindstille.

EDIT: vi sitter ikke på svabergene, vi sitter på terrasen på huset :cool:

Redigert av JoniZ (see edit history)

img0415l.jpg

mvh Jon Einar

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...