Jump to content

Anbefalinger til Starthjelp/booster/lader til 12v

Sjømann-22

Recommended Posts

Jeg kjøpte min i bilrekvisitabutikken. Der var det tilbud, men den ville de ikke selge meg. Den som var på tilbud klarte å starte småmotorer. Den gang jeg handlet hadde vi en 7,4l bensinmotor. Kjøpte derfor den nest dyreste han hadde. Før øvrig lik den gutta i Falken hadde i redningsbilen. Det hjalp godt å kjøpe den, har kun brukt den en gang siden, måtte hjelpe en i havna som ikke fikk startet bilen etter ferietur. He, he

Tror vel jeg ville tatt den største modellen hvis jeg først skulle hatt en slik en ombord. Når du først trenger det, så er det greit med mest mulig strøm tilgjengelig. Men, ja, 110A startstrøm holdt iallefall til å få start på bilen i fjor, selv i vinterkulda.

Edit: de jeg linket til ovenfor er kun mobile starthjelpere, ikke ladere. De kombinerte laderne/starthjelperne finner du her, men de krever altså nett-tilkobling for å yte startstrøm.

Redigert av Stevens (see edit history)

En ting som er sikkert, de billigsakene som det selges mest av holder bare til å starte små motorer. Hadde med en fulladet en. Min daværende 7.4 mercruiser bensin skulle startes og batteriet var flatt. koblet på hjelpestarteten men det hjalp ikke en ting, klarte så vidt å dra motoren ett lite stykke rundt. Eneste den hjelper er dersom man har akkurat litt for lite strøm på batteriet, da gir den det lille som mangler.

Jeg har hatt flere startbosterr i flere år, med i bilen om vinteren og i båten om sommeren.

Den beste har jeg nå, den gir vel 1700 A, kan lades opp via nettet eller via 12V. I bilen har den egen uttak i bagasjerommet og vil følgelig alltid være fullt oppladet.

Tror nok den kostet nesten to lapper på Torshov Bilrekvisita, men har hjulpet meg og andre flere ganger. Både til sjøs og vanns.

Noen som vet hvordan den skal behandles mht. levetid? Brukes/lades ut - lite eller mye, hvor ofte etc?

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...