Sjømann-22 Startet 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2009 Heisann. Noen som vet om det finnes en kombinert lader/starthjelp som kan lades opp å ta med seg på tur. Har hørt om disse som kan lades opp og brukes til starthjelp og eventuelt til 12v utstyr + at den kan brukes som batterilader. Men er det noe som er godt nok? Mvh Sjømann-22 Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Jeg kjøpte min i bilrekvisitabutikken. Der var det tilbud, men den ville de ikke selge meg. Den som var på tilbud klarte å starte småmotorer. Den gang jeg handlet hadde vi en 7,4l bensinmotor. Kjøpte derfor den nest dyreste han hadde. Før øvrig lik den gutta i Falken hadde i redningsbilen. Det hjalp godt å kjøpe den, har kun brukt den en gang siden, måtte hjelpe en i havna som ikke fikk startet bilen etter ferietur. He, he Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Denne er jo ganske fin: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=104406694 Black & Decker har også en haug andre modeller: http://www.blackanddecker.com/ProductGuide...cPath=4010.4012 Har selv en kjempefin kombinert B&D lader med starthjelp, men den krever nettstrøm tilkoblet, noe ovenstående altså ikke gjør. Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Der se. En sånn en jeg tenkte på. Og den holder godt til helt flate batterier? Har ikke så mye greie på hva som er best.. Men syns det kan være greit å ha med seg en jeg ikke trenger å ha nettstrøm tilkoblet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Jeg titter på den fra clasohlson... Er det batterilader i tilegg, eller er det bare starthjelp? Ser ikke at det står noe om lading... Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 (redigert) Tror vel jeg ville tatt den største modellen hvis jeg først skulle hatt en slik en ombord. Når du først trenger det, så er det greit med mest mulig strøm tilgjengelig. Men, ja, 110A startstrøm holdt iallefall til å få start på bilen i fjor, selv i vinterkulda. Edit: de jeg linket til ovenfor er kun mobile starthjelpere, ikke ladere. De kombinerte laderne/starthjelperne finner du her, men de krever altså nett-tilkobling for å yte startstrøm. Redigert 8.Juni.2009 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 En ting som er sikkert, de billigsakene som det selges mest av holder bare til å starte små motorer. Hadde med en fulladet en. Min daværende 7.4 mercruiser bensin skulle startes og batteriet var flatt. koblet på hjelpestarteten men det hjalp ikke en ting, klarte så vidt å dra motoren ett lite stykke rundt. Eneste den hjelper er dersom man har akkurat litt for lite strøm på batteriet, da gir den det lille som mangler. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Jeg har hatt flere startbosterr i flere år, med i bilen om vinteren og i båten om sommeren. Den beste har jeg nå, den gir vel 1700 A, kan lades opp via nettet eller via 12V. I bilen har den egen uttak i bagasjerommet og vil følgelig alltid være fullt oppladet. Tror nok den kostet nesten to lapper på Torshov Bilrekvisita, men har hjulpet meg og andre flere ganger. Både til sjøs og vanns. Noen som vet hvordan den skal behandles mht. levetid? Brukes/lades ut - lite eller mye, hvor ofte etc? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Sjømann-22 Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Betaler gjerne 2 lapper for en som jeg kan stole på, enn en til 1000Kr som er no dritt.. Finnes det ikke noen som er booster+lader som ikke trenger nettstrøm til starthjelp? Eller må jeg krype til korset å kjøpe en av hver??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.