motor Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Du kan jo også holde i pluggen som holdes mot jord under testen. Får du et kraftig støt så er det gnist. PS: Anbefales ikke....Fins å folk som har daua av mindre.. Sitér dette innlegget Link to post
Gega Svart 30.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 (redigert) Har sjekket gnist på pluggene og det er gnist på alle...prøvde også å ta av pluggledningen på et sylinder for å høre om det var endring i gangen på motoren, men det er jo steike umulig å høre på v6`rn om den bare går på 5...prøvde også å la den gå på 4 men den gikk like fint...mye mulig at det er jeg som er tunghørt eller ikke har øre for sånt men jeg hadde en kompis med meg, han han klarte heller ikke merke om den bare gikk på 5 sylindere. Men av en eller merkelig grunn så gikk motoren som en drøm idag, fyrte opp og den bakket som en drøm, slapp tampene og gikk meg en liten tur, hadde ikke problemer med å dra den opp på 5300 rpm, motoren gikk rett og slett som en drøm hele tiden...merkelige greier. Eneste jeg har gjort er at jeg tok opp alle plugger i går å tørket skikkelig av de, hadde ikke nye plugger liggende så derfor valgte jeg bare å tørke av de. Kan det være at de har blitt så gjennomvåt etter den vannhistorien at dem aldri klarte å tørke opp igjen. i tillegg til at jeg har justert blendeskruene fra 1 3/4 til 1 1/2 Vil motoren oppføre seg likedan med altfor våte plugger som den gjør når det er vann i systemet? MEN, jeg velger ikke å ta lykken på forskudd, jeg skal ut i morgen en litt lengre tur for å se om den fungerer like greit Redigert 30.Juni.2009 av Gega (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Geir Link to post
motor Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Det er vanskelig for ikke å si nesten umulig å høre om disse motorene går på alle sylinderne. Høres ut som om du får mulighet til å bruke båten nå. Gratulerer med det.. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 (redigert) Hvis du har misstanke om at fuskingen skyldes fuktighet i pluggkabler eller andre elektrisk kobblinger så forebygg med denne her : CRC 2-26 Elektro Du kan også prøve denne for å utbedre skader som eventuelt alt har skjedd på det elektriske: CRC Lectra Clean II Redigert 30.Juni.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Gega Svart 30.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Får håpe gleden varer En ting til...disse blandeskruene som jeg har justert på, har de bare funksjon på lav fart? det nemmelig en som sa at han ikke trodde at det var de som gjorde at jeg ikke fikk full fart i og med at blandeskruene bare var i bruk på lav fart... Sitér dette innlegget Hilsen Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.