John_Kr Startet 9.Juni.2004 Del på Facebook Startet 9.Juni.2004 Hei Folkens Jeg får meg ikke til å begynne å "male" min nye påhengsmotor med bunnstoff. Hva bruker dere på de komponentene som ligger under vann for å hindre groing? Det som ligger under vann er monteringsbrakett og trim? Finnes det noe stoff som er gjennomsiktig. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
ask485 Svart 9.Juni.2004 Del på Facebook Svart 9.Juni.2004 HEMPEL MILLE KLART BUNNSTOFF 0,5 LITER Maritim A/S Art.nummer: 1000-10 99,- prøvde det i fjor, men den ble "hvit" i løpet av sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Bavaria 40 Svart 9.Juni.2004 Del på Facebook Svart 9.Juni.2004 HEMPEL MILLE KLART BUNNSTOFF 0,5 LITER Maritim A/S Art.nummer: 1000-10 99,- prøvde det i fjor, men den ble "hvit" i løpet av sesongen. Jeg bruker Hempel alusafe på mitt seildrev funker greit. Sitér dette innlegget Link to post
Jon_R Svart 9.Juni.2004 Del på Facebook Svart 9.Juni.2004 Jeg var ikke spesielt fornøyd med Hempels klare bunnstoff, og klart var det jo slett ikke. Jeg har gått over til Jotuns bunnstoff for drev (sprayboks) og har akseptert at den svarte motoren ble hvit på festene under vann. Syns dette fungerer rimelig bra, men det blir alltid litt slossing mot rur på høsten (går lett av med en tre-pinne). Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 (redigert) Blåser liv i denne igjen: Det gjelder for mitt vedkommende kun utenbordsmotors brakett, huset til løfte-motoren, bolter og metallpinnen for innerste motorvinkel. Altså ikke drevet som tiltes opp tilstrekkelig etter bruk. Det gror villig vekk til tross for flere lag Jotun hvit drevspray. Har ikke prøvde den nye "Optima" ennå. Overraskende var at Jotuns telefontjeneste anbefalte å bruke hvit eller grå Jotun nonstop som ikke angriper aluminium, mens de andre fargene gjør det. Denne skulle visstnok slipes av lettere enn drevsprayen og derfor hindre groe bedre. Legger merke til at det er mindre begroing på større slette overflater enn kriker og kroker som bolter osv. Ligger i ytterkant i havnen på Skjærhalden på Hvaler ut mot en "kanal" med stor vanngjennomstrømning. Likevel mye og tett begroing.... Båten er ikke tilkoblet landstrøm og all strøm slås av med hovedbryter etter hver gangs bruk. Jotuns drevspay har derimot fungert fint på Volvo Pentas seildrev som er galvanisk adskilt (metallisk og elektrisk) fra motoren. (Båten har da ligget annet sted, vet ikke hvordan det blir i år ennå). Hva slags middel anbefales? til braketten? Redigert 17.August.2012 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.