Kire Startet 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2009 Går litt og lukter på kjøp av motor til vår Sea Ray 290 Sundancer. (vinteren 2010) Har fått et tilbud om en D6 350 (ikke pris enda), men hadde tenkt meg en D4 300hp (290hester) D4`n har vel rundt 700nm i dreimoment og kan ikke skjønne annet enn at dette burde holde. Har 7,4 liter MPI 330hk i dag (gått kun 30,5 timer siden bytte og Bravo3 duopropp) og båten går lekende lett i plan, nesten latterlig lett får jeg si. Denne motoren har vel ikke så høyt dreimoment tror jeg. Noen som vet hva den er god for??. D4`n ville være noe lettere å montere, da tank muligens kan få stå, men ikke målt 100% enda. D6`n er også fristende, men er mulig unødvendig stor?? Noen som har synspunter eller erfaringer?? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 kan jo legge til ett alternativ .. cmd 350hk får du garantert billigere enn volvo .. og er lettere enn d6 ihvertfall.. muligens d4 også , uten at jeg er sikker. er strålende fornøyd med min .. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 HØY vekt er lik LANG levetid Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 HØY vekt er lik LANG levetid Joda kan nok være enig i det :) men cmd er ikke noe lettvekter det heller.. tror heller ikke den har en egen tråd her om havari og dysefeil :) :lol: Nei , det vil vise seg etterhvert om det var ett lurt valg.. man kan aldri vite sikkert uansett :) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 tror heller ikke den har en egen tråd her om havari og dysefeil :) :lol: Nei , det vil vise seg etterhvert om det var ett lurt valg.. man kan aldri vite sikkert uansett :) Nei det er vel ikke det, men er vel bare solgt en brøkdel en tilsvarende volvo også Neida, tuller uannsett jeg, mitt første innlegg var faktisk litt ironisk og sarkastiskt ment uannsett, stor fornøyd med min D-4 jeg, men litt sjipt med den havarisymtomfølelsen en til tider tenker på er det lell ja, på tide å lage en tråd om problemer med de andre motormerkene også slik at det kan utlignes litt, må da være problemer hos andre motormodeller/fabrikanter også, men volvo er vel ganske mye større en de andre så andelene taler for seg selv både på godt å vondt Men nå har jeg beklageligvis avsporet denne tråden helt, god natt. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 ikke vondt ment fra min side heller :) vet ikke hvordan salgstallene er jeg , men i norge så er nok volvo størst i denne størrelsen tenker jeg.. men sett på verdensbasis så tror jeg kanskje yanmar og cumminsmercruiser er større .. men vet ikke.... får håpe noen har noe mer relevant å fortelle trådstarter :) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hehe bare artig at dere feigter litt og da litt humoristisk. Den D6`n jeg muligens kan få kjøpt blir til en bra pris og monterer selv, så sparer jo endel på det ja. Da må også tanken fjernes og sette inn 2 tanker med forbindelser. Er cmd 350hk en mercruiser eller en cummings motor?? Har du en slik 350hk i din Scand Dynamic og hvor lenge har du hatt den. Har hørt andre har nevnt de før og det også er bra saker. Lire tull og slikt Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 (redigert) har ikke kjørt mer enn noen få timer med den , ja er i min dynamic 7600 . Monterte den selv jeg også .. det er en cumminsmercruiser motor .. er samme firma .. cummins mercruiser diesel cmd Redigert 10.Juni.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sundancer31 Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Hei. Har en sundancer 315 og har byttet fra samme motor som du har til en Cummins Mercruiser 320 hk. Du må bygge om motorfester (det må du sikkert gjøre uansett) men du slipper å gjøre noe med transtrom (bakveggen). Cummins motoren leveres nå med DTS (digital throttle and shift) det betyr at du kan kaste alle vaieroverføringer. I tillegg får du Smart Craft instrumenter med forbruksmåling, trimpos., osv. Motoren er itillegg lettere en Volvo-motorene slik at du ikke stikker så dypt med hekken. Cummins motoren er bygget av VM Motori i Italia for Mercruiser og har can-bus som macher Mercruiser/Northstar. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Takker for svar Vil nok sjekke litt om en slik Cummins motor også. Noen spesiell forhandler som anbefalers Sitér dette innlegget Link to post
orjack Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Hvorfor vuderer du ikke Yanmar nå som de har kommet med eget drev. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.