Vierskjær Startet 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2009 Hei! Kjøpte en ny giver til Faria bensinmåler og denne ble montert i vinter. Jeg registrerer at volumet i tanken øker, etterhvert som jeg bruker båten (hadde det bare vært så vel:-) Er løsningen så enkel som å bare bytte polariseringen (bytte om de to ledningene som kommer fra giveren) ? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Nei, men du bør kunne løsne flottørbøylen og montere den på andre siden så utslaget blir omvendt. Litt usikker på hvordan Faria giveren ser ut da. Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hei Svartrøyk Det var min første tanke, og det kan også la seg gjøre, men da må jeg ha en ledning som er litt lenger (men det kan lett fixses) - men jeg var inne på en take om å bytte om ledningene, i og med det er (så vidt jeg skjønner) en motstand ? Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 hvor kjøpte du insstrumentet ? hvis usa så kan det være forskjell .. skift da flottør til rett usa type eller kjøp nytt instrument på maritim f.eks tror det kan være det som er problemet ditt muligens Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 (redigert) stavgiver? hvis det er vippe så er det bare å snu flottørstaget 180` Redigert 9.Juni.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hei Kjøpte det på Maritim! Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Det tør jeg ikke begi meg ut på Korsnes, men giver i form av en stav (ja), som er toppmontert og har et utslag på noe over 90 grader. En periforert stav, hvor det er en ledning til jord og to ledninger til intrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 om du kjøpte den på maritim så legg inn en link da vel Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 http://www.maritim.no/pdf/hoved2009.pdf Det ser ut som om det er en vippemåler; Faria 8044-01 Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 eg antar staget med flottør er skrudd fast for å kunne regulere lengda. da er det bare å dra det ut og sette det inn fra andre sida., da vil du sjå at det som var opp blir ned og måleren blir korrekt, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.