Nadheim Startet 9.Juni.2004 Del på Facebook Startet 9.Juni.2004 Jeg har en Evinrude 4hk fra 80 tallet med innebygd tank. Kan det stemme at denne motoren er luftavkjølt? Er konsekvensen i så fall at jeg ikke trenger å bekymre meg over impeller, vannpumpe o.l? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.Juni.2004 Del på Facebook Svart 9.Juni.2004 Meg bekjent har ikke OMC laget noen luftavkjølt motor i moderne tid. Selv tilbake på 60-tallet kan jeg huske at 3-4 hesterne var vannavkjølte. Men om den er luftavkjølt vil du kunne se det på kjøleribbene på blokk/topp, som en motorsykkel. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 9.Juni.2004 Del på Facebook Svart 9.Juni.2004 Evinrude/Johnson hadde i sin tid en liten to-sylindret motor uten impeller. Vannpumpen var en vanlig sentrifugalpumpe med skovlhjul. Enkelt og vedlikeholdsfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2004 Del på Facebook Svart 9.Juni.2004 Har selv en 5hp Yamaha luftkjølt motor fra -78 med kjøleribber og ingen form for pumpe. Bråker som et lite hel . . Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.