Birchwood 320 Startet 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2009 Kan eg koble 2 toalett på samme vanninntak??? Da slipper eg lage et hull til i båten. Det ene toalettet blir en ganske lang slange på. Tenkte en slik y kobling. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Servicemannen Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 De skal ikke være problem. Har selv 2stk på 3/4" inntak men 1/2" funkerer også. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Birchwood 320 Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 selv med 6-8 meter med slange?? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Fusebox Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Det blir kanskje noe tyngre å dra pumpen på det toalettet som er lengst unna, men ellers ingen problemer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Jeg vil tro du får problemer med lukt med så lange slanger! Sjøvann "råtner" i slangene, og lager en ubeskrivelig drittlukt! Verre enn septiklukt, faktisk! Jeg hadde ca 2 meter slange til toalettet i forrige båt, og hvis jeg ikke hadde brukt det på et par uker sommerstid stinket det død og fordervelse av vannet som ble pumpet inn! Nå har jeg en halvmeter slange, og har ingen plagsomme luktproblemer. Så min anbefaling er ny skroggjennomføring, så nær toalettet som mulig! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Cerveza Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 (redigert) Er det et alternativ å skylle toalettet med ferskvann da? Redigert 10.Juni.2009 av Cerveza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 I så fall ville jeg hatt en egen vanntank til toalettet. Slanger mellom drikkevannstank og toalettet gir meg ikke noen god følelse... Men det er jo mer enn nok vann under båten da, og et hull er det fort gjort å lage... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Dreamer Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 ... dessuten er det en fordel å ha to separate systemer så langt dette er mulig. Ingen "katastrofe" om du får feil på det ene toalettet .. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.