blackdev Startet 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2009 Da er gamlebåten solgt til en forhåpentligvis fornøyd ny eier fra Odalen, nå begynner den morsomme jakten etter ny brukt båt Tror jeg går for en båt som forbrenner diesel, 21-35 fot, marsjer på 20 knop pluss, topper mellom 25-35 knop, ikke koster mere enn 100-200000. Det siste momentet gjør vel at jeg må starte letingen på '70-80 tallet, Scand 26, Windy 24 hc og Fjord 21 Weekender er båter høyt på ønskelisten da, men har også stor sans for amerikanske båter og engelske Fairline. Men jeg ser at det er en mulighet for å fravike kravet om diesel, da blir utvalget plutselig langt større, de samme båtene langt billigere osv. Ett minus med bensin i min hjemmehavn er at det ikke finnes maritim fyllestasjon, men siden vi kun bruker båten nå og da og ikke skal på ferie i den foreløpig, så kan man jo benytte seg av Biltemas geniale jerrykanner også, aldri har jeg tømt en 25l bensinkanne så fort og enkelt som etter jeg investerte i ett par av disse! Det er bare å montere fyllestussen som følger med, tippe kannen og vips, den tømmer seg på sekunder. Alle har vel testet diverse plastkanner som gisper etter luft og nekter å gi fra seg innholdet Er det noen som har erfaring med båter i min klasse, gjerne også med bensin innenbords, daycruiser eller cabincruiser, gi lyd! Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
SeaRaymond Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 ØØØHhh.. da regner jeg med at du snakker om den stålgjerrikanna? Kjøpte 2 stk 20 litere til 99,90 per stk, dritbilligt tenkte jeg. MEN de var jo helt jæv....g å få tømt, tuller ikke, men tror jeg holdt kanna mer en 5 min før innholde var nedpå, fryktelig. Nå er imiddlertid kannene foreviget til ozonen Brukte mine til diesel, men tror ikke bensinen renner lettere for det Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Hva med winrace 22 ? Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.