Geir Startet 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2009 Har solgt Skilsø'n, og er på jakt etter ny båt. I den sammenhengen ønsker jeg inspill på hva er "mest båt for pengene": Utgangspunktet er: Maks størrelse 26 fot. Maks pris 600K Diesel motor. Ankerwinch Soveplass til 3 (inne) Ønsket marsjhastighet 15 knop ++ God stand Kommer stort sett til å brukes til dagsturer i Tjøme skjærgården, men ønsker også å ha mulighet til å overnatte noen netter. Har egentlig ikke tatt stilling til planende eller ikke skrogtype. Heller ikke tatt stilling til drev/fast aksling. Har (så langt) vurdert følgende båttyper (tilfeldig rekkefølge): Askeladden Voyager 23 fot eks. Denne Nor-Dan 780 26 fot. Eks. Denne Nidelv 26 Eks. Denne? Er åpen for andre forslag og tips. Noen med tanker, ideer og/eller erfaringer ? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Schierna Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Har ingen erfaring med de 2 førstenevnte men har hatt Nidelv 26 som jeg var kjempefornøyd med. Stor båt til 26 fot å være. Båten kan du regne med ligger i leiet 15-16 knop med motoren som beskrevet. Båten er noe våt, men tar seg fint fram i tildels "stor" sjø. Det er 2 lugarer og godt med skap plass. Båten er stødig med sin gode bredde. Hvis det denne type båt du er ute etter hadde jeg i nølt på Nidelven. Hvis du tenker fart må andre alternetiver opp. Lykke til. Schierna Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 En lignende tråd: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry763277 Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Bergen dørk Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Flere Nor-Dan 780 i båthavna. Synes det er flotte båter, med både gode daycruiser-egenskaper og høy bokomfort (stikkøye og bra pantry). Skibsplast 690 og Voyager 705 (som jeg alltid bruker å si at jeg synes er for dyr) har pantry ute i cockpit. Det tror jeg må være bedre enn det typisk amerikanske konseptet med pantry i kabin (slik som jeg mener også Nor-Dan 780 har). Nor-Dan og Nidelv 26 er nå merkbart større båter enn bla Voyageren da, vil jeg mene. Goran henviser jo til en annen tråd - det er jo mange lekre amerikanske båter også i denne klassen, da, slik som SeaRay og Bayliner. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
kverna@start.no Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Hva med denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17697602 Har en selv, og kjempefornøyd. Husk spyletoalett da.. ingen som liker å gå på do på ei bøtte, og ikke minst drittjobben etterpå.. Ankervinsj får du ferdig montert på tjøme for ca. 20000,- (engbo). Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Har du vurdert seilbåt? Et år siden var seilbåt noe helt fjernt for meg - nå kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Med tiden til hjelp kommer du langt - Nærområde rekker du uansett. Og fartsopplevelsen når vinden tar tak er større en i en motorbåt med 25 knop. Overnatting og bokomfort er helt genialt og du få masse båt for 600k. (denne og denne) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
beauty of aqua Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 har selv en sealine s23. vurderte en askeladden selv,men kom frem til at sealine er mer praktisk bygget opp. bokomforten og kvalitet er i en klasse for seg!!kjøp ikke båt før du har sett på en slik en. modellene som er nyere enn 2004 heter s25,men det er akkurat samme båten. kan være vanskelig å finne de på bruktmarkedet,men de dukker opp. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
BårdK Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Har du vurdert seilbåt? Et år siden var seilbåt noe helt fjernt for meg - nå kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Med tiden til hjelp kommer du langt - Nærområde rekker du uansett. Og fartsopplevelsen når vinden tar tak er større en i en motorbåt med 25 knop. Overnatting og bokomfort er helt genialt og du få masse båt for 600k. (denne og denne) Nesten skremmende å se hvor mye seilbåtfolket får pengene! Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Har du vurdert seilbåt? Et år siden var seilbåt noe helt fjernt for meg - nå kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Har ikke vurdert seilbåt. En av grunnene er at jeg ikke har båtplass til større båt enn 25/26 fot. Ellers vurderes andrebåter fortløpende. Geir Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Sjekk Ramin 26, evt skagerak 26, det er samme båten. Den har akterkabin med 2 køyer samt mulighet for dobbelseng fremme i salong. Det er en halvplaner som går 22 knop med 140 hk. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Hva med denne? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Bergen dørk Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Med all respekt for dere seilbåtentusiaster (inkl min gode venn Fanafjord): HAN ØNSKER SEG IKKE SEILBÅT, MEN MOTORBÅT! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.