Jump to content

Tilpassing av kasse til ankervinsj

sveinh04

Recommended Posts

Blir litt vanskelig å forklare uten bilder/tegninger, men jeg prøver. Forutsetter at du har plattform, eller mulighet til at kassa kan stå vannrett og rolig inntil hekken der den skal plasseres.

-Sett kassa inntil slik at den butter i overkant. Det blir nå glipper på sidene og ved bunnen.

-Dersom du ønsker kassa størst mulig tar du mål av den største glippen.

-Merk denne avstanden på en lekt, kapp til og bor hull i denne med plass til en tusj (vannfast) som trykkes gjennom hullet så den kan skrives med.

-Tegn av konturene på kassa ved hjelp av denne, og du har nå en strek å kappe etter.

-Det går selvfølgelig an å benytte en tommestokk og frihånd også.

En litt stiv papp, bør vel også duge som mal. Plasser den på badeplattformen og klipp/skjær inn mot akterspeilet så godt det går.

Denne pappen kan da tapes fast på kassen i etterkant så du har noe å skjære etter.

Har ikke forsøkt dette selv, men ser for meg at det er slik jeg ville gjort det.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Blir litt vanskelig å forklare uten bilder/tegninger, men jeg prøver. Forutsetter at du har plattform, eller mulighet til at kassa kan stå vannrett og rolig inntil hekken der den skal plasseres.

-Sett kassa inntil slik at den butter i overkant. Det blir nå glipper på sidene og ved bunnen.

-Dersom du ønsker kassa størst mulig tar du mål av den største glippen.

-Merk denne avstanden på en lekt, kapp til og bor hull i denne med plass til en tusj (vannfast) som trykkes gjennom hullet så den kan skrives med.

-Tegn av konturene på kassa ved hjelp av denne, og du har nå en strek å kappe etter.

-Det går selvfølgelig an å benytte en tommestokk og frihånd også.

Først skjønte jeg ikke helt hva du mente. Men så gikk det opp for meg og det er jo en genial ide. Må vel nesten bruke vater for å holde lekten rett da eller? Dette var helmax! Takk for tipset :cheers:

Turen begynner når man legger fra brygga....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...