ebonita Startet 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2009 Undrar om det finns någon här på Baatplassen som vet om och isf hur man transponerar 1500 MapSource waypoints på en Garmin 2010 till waypoints som kan läggas in i RayChart (tror jag att det heter) på t ex en Raymarien E120? Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 (redigert) Har ikke noe svar til deg direkte, men på forumet til http:\\www.gps.no finner du kanskje personer som har denne kunnskapen. De klarer i hvert fall å transformere POI (Point Of Interest) fra en leverandør til en annen, og det hele dreier seg vel om GPS koordinater? Redigert 10.Juni.2009 av Twilight (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Jeg jobbet litt med denne problemstillingen for noen år siden da jeg benyttet en Garmin GPS ombord. Jeg oppfattet at Garmin har et proprietært språk som nærmest gjorde det umulig å overføre Garmin veipunkter til vanlig ASCII-format. Dette var noe av grunnen til at jeg sluttet å bruke Garmin ombord. I dag er det sikkert rutiner for overføring fra Garmin til ASCII-format. Jeg har lest inn ASCII-koder til Raymarine. Nå lager jeg alltid ruter før ny seilas. Det går svært kjapt i Raytech RNS v 6.1. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Det finnes et program GPSU (GPS Utility) som leset Garmins proprietære data. Jeg synes å huske at du kan laste ned både Track point og Waypoints. Da får du dem som tekst filer, Mulig at du må editere litt, men Raytheon bør kunne importere .txt filer. Syns jeg. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Lustigt nog laddade jag ner (eller köpte?) GPSU programmet för några år sedan. Blev dock aldrig vän med det. Vilket filformat kan Raychart plottrar t ex E120 läsa? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.