meldaln Startet 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2009 (redigert) Har begynt med "oppussing" av min PP 315. Skal lakkere påå alt det hvite her kommer dey noen bilder Før jeg begynte :-D nesten alt innvendig tatt ut Båten er nå grunnet, men ikke fått tatt noen bilder enda men flere bilder kommer. Redigert 10.Juni.2009 av meldaln (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 NY oppdatering! Her kommer det noen bilder Båten er ferdig grunnet, delvis klar til lakkering Lakk, herder, tynner og lakksprøyten :-P Beklager dårlige bilder, men har bare mobilen å ta bilder med for tiden PS det er gøy med svar Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Båten er ferdi lakkert den ble lakkert i går/ igår kveld! Her kommer det noen bilder Er i grunn førnøyd med lakkeringen til at det er første gangen je lakkerte med sprøyte Holder på å montere konsoll, tofte og alt annet, men fenderlisten er ikke noe lett å få på :-/ er det noen som har tips til å få den på litt lett? varme den i varmt vann? PS det er den samme gamle fenderlista jeg skal ha på igjen. Gjerne svar Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Varme den i varmt vann. Legge den eksempelvis i badekaret med så varmt vann du får i det... Ta den opp og skynde deg raskt til båten. Få hjelp til å trekke den på før den blir kald, og feste den raskt på hver side av motorbrønnen... Ble jo fin og hvit den :-) Hvorfor lakket du den egentlig opp? Var den så stygg at den ikke ble fin med diverse remedier? Eller var det også "bare for å gjøre det"? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
meldaln Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Har fått fenderlisten halveis på, men tror ikke det kommer til å stemme på slutten... Båten var nokså grei å se til på utsiden, men forrige eier hadde barre lagt topcoat på den gamle lakken uten å pusse eller noe. Så den lakken løsnet fort. Innsiden av båten var nokså "matt" og stygg å se til. Så jeg sparklet opp de små skadene som var, pusset hele båten, Primet(grunnet) den og lakkerte den hvit igjen, så får håpe det holder en stund nå Lakkerte den pga noen få små skader og "dårleg" og litt stygg lakk Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 hvordan var lakksprøyta i bruk? vurdere samme selv:) ble resultatet så bra som det ser ut til..? Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Lakksprøyta var velgid grei, men tror jeg blandet for tykk lakk :-S men ble fornøyd med resultatet Jeg fikk tak i lakksprøya på Biltema til ca 300,- me underliggende kopp. Resultatet ble vel så bra som det ser ut til tror jeg ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.