Jump to content

Høy vannstand i toalettet

Petimo

Recommended Posts

Nå sier du ikke noe om hva slags toalett du har, eller hvor du har tanken i forhold til skåla,men har hatt samme problemet på min manuelle Jabsco. Løsningen var å rense alle slanger for urinstein, og bytte pakninger, ikke minst tilbakeslagsventillen, slik at vannet ikke renner tilbake. Sjekk om det finnes et rep-sett til ditt toalett.

Redigert av Ludde (see edit history)

Hilsen Ludde

• 8 måneder senere...

Jeg også hadde samme problem under gange. Repset og rengjøring av tilbakeslagventil hjalp lite. :cryin:

Stenging av inntak til toalett var løsning (pumpevirkning når båt beveget seg), men trøblet plassering under motor.

Løsning: en ekstra kuleventil som ble montert på slange inn, som nås ved siden av toalett. Denne står oppe under stilleligge og stenges under gange. :yesnod: Må huskes :crazy: Under gange åpnes/stenges etter behov :lol:

Krokede ror gjere lang fjord.

Mvh, "Minitrawler" Hallais

Bytt pakkningen på pumpa,den med blylodd på.Så er den som ny igjen,den stenger ikke etter at du har pumpa,slik at det bare forsetter å suge vann inn.

PS:Har hatt TMC dasser i mange båter,pumpe og el dasser.Eneste jeg har å klage på TMC,er at dem el dassane bråker som et fly.

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

• 8 år senere...
Hallais skrev On 6.3.2010 at 18.09:

Godt mulig det er løsning på "pumpeproblem", men min "overflow" er under kontroll :lol:

Jeg har tydligvis samme problem som dere har hatt. Vannet i skåla går ikke ut slik det skal. Gikk til innkjøp av komplett nytt toalett, samme ble det samme. Alle slanger er åpne, lufting på tanken er ok. Er blitt fri for ideer. Selv med stengt inntak tok det 2-3 minutt før det var tomt. Hvor sitter den bronse-ventilen dere nevner?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...