Jump to content

Hva slags kjøretøy bruker du på båtslippen?

Anoden

Recommended Posts

CRV er ingen 4-hjulstrekker, men en assistert forhjulstrekker. Selv som ihugga Hondafanatiker hadde jeg aldrig kjøpt meg CRV om jeg trengte en firhjulstrekker desverre.. Jeg har selv en Subaru Legacy som samboeren min kjører, og kan ikke få fullrost 4wd`n på denne, permanent firehjulsdrift med midtdifferensial og reduksjonsgear. da kjører du alle steder så lenge den ikke henger på bunnplata!

se linken så ser dere forskjellen på en ekte 4-hjulstrekker og en wannabe 4 hjulstrekker:

4 WD på Er CR-V`n din, alle 4 hjula inn med engang det slipper?

Satt bom fast med CR-V (02 modell) på strand / grus utslipp med en 18 fotert, den slapp på 2 hjul, og da satt jeg der... de 2 andre ville ikke slå inn i det hele tatt...

Fungert perfekt på vinterføre, da merker en fort at alle fungerer, men med mye vekt fungerte det svært dårlig...

Fikk hjelp av en Patrol, lavserien på den dro både meg og båt opp...

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Honda CR-V 2007 Diesel. Drar lett opp bustern (sikkert opp mot 1100kg båt/motor/utstyr inkl. henger)...
...Satt bom fast med CR-V (02 modell) på strand / grus utslipp med en 18 fotert, den slapp på 2 hjul, og da satt jeg der... de 2 andre ville ikke slå inn i det hele tatt...

Jeg mener å ha fått med meg at CRV'n er vesentlig(?) forbedret på dette punkt med de nye utgavene som kom fra 2007-modellen. Og da går det først og fremst på at firehjulssystemet slår tidligere inn enn før. Når det er sagt - det finnes helt sikkert situasjoner hvor heller ikke det er godt nok. Ser altså ikke bort fra at du kunne ha havnet i samme situasjon med en 2007-modell (eller nyere).

CRV er ingen 4-hjulstrekker, men en assistert forhjulstrekker.

Kall det hva du vil. For å dra opp 1000kg fra båtslippen fungerer det mer enn bra nok. Var selv litt opptatt av firhjulstrekken til Subaru for noen år siden. Hos bilselgeren prøvde de ikke å selge meg bil, men firhulstrekksystem. Bare så synd Forester IMNSHO kom til kort på alle andre områder enn akkurat drivverket. Nå er situasjonen en litt annen siden de har fått til både diesel, antiskrens og plass nok til unger over 10 år når føreren er på litt under 190cm.

Ting er som de er, og i praksis er assistert forhjulstrekk en god ting hvis man vet om begrensningene og kjører deretter. Det tror jeg faktisk er en av hovedgrunnene til at Subaru får lov til å trone på drivverkstoppen selv om det ikke er magi eller umulig for andre å få til tilsvarende.

Redigert av Ingar (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
kan ikke få fullrost 4wd`n på denne, permanent firehjulsdrift med midtdifferensial og reduksjonsgear. da kjører du alle steder så lenge den ikke henger på bunnplata!

du ligger og spreller akkurat like godt som en crv hvis et fremhjul og ett bakhjul kommer i luften.

crv har vel forsåvidt også midtdiff . forskjellen ligger vel i friksjonsclutchen som er mellom for og bakakselsystemet.

vi snakker ikke ordntlig fremkomlighet i ulendt terreng før det kommer sperrer eller minst diff brems inn i bildet.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Gratulerer med bra bil til trådstarter. Ble eier av en slik selv for noen måneder siden. Utrolig fornøyd så langt med min 01 varebilen.

Takk-takk :yesnod:

Utrolig godt fornøyd med arbeidshesten! Er en 00mod vx med 154.000 på tellern. Registret som varebil nå, men skal montere inn seter bak i januar neste år. Gratis! :smiley:

Skrytebildet :lol: :

landcruiser.jpg

logo_Ornvik.jpg

Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord.

skulle egentlig bruke min v70 med D5 (d3 i båtverden) til min båt , men fant ut at det var bedre å slite på min fars Audi A4 tdi quattro..

Skal si den clutchen fikk gnagsår og røykte noe utav denne verden med hvit røyk hehe ..

Min far sa det luktet brennt clutch i dagevis etterpå .. den bilen blir ikke brukt til det igjen ..

Jeg bruker CEVY SUBURBAN. Aldri noe problem. Største båten jeg har hatt bakpå den i år har vært et Askeladden Z8. Slippen er ganske dårlig og bratt, men det gikk fint :smash:

Før hadde jeg en LandCruiser LJ73 som jeg byggget om og fikk godkjent med 38" hjul. Det var en morsom kjerre som jeg savner.

Er du helt sikker... etter det jeg vet så finnes det kun en LJ73 som ble godkjent med 38" dekk i Norge, tror jeg kjenner om han som gjorde det....

Selv så har jeg 2 Land Cruisere og 6 sperrer, så båtrampe er strengt tatt ikke nødvendig :cool:

Mitt problem er: Elle melle, deg fortelle, hvilken skal jeg bruke.... :giggle:

For tiden båtløs.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...