VO`n Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 En traumatisk situasjon vil jeg tro... siden det gikk bra kan man vel si at dette er et skrekk eksempel på hva man ikke bør gjøre. At båten ble for tung og situasjonen kom ut av kontroll kan sikkert skje den beste, det er jo kun snakk om materiell... Mine barn må ut av bilen og må pent vente til jeg er ferdig og kjørt opp / ned av slippen. Selvom bilen både står på gir og brekk og det kun er jolle det er snakk om... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Jeg bruker en Caravelle 1999, men setter på håndbrekket på hengeren når båten skal av og på , sånn for sikkerthets skyld. Akkuratt samme som meg . En 99 mod Caravelle 2,5 TDi. Rykker opp Nordkappen på henger så å si uten clutchslur eller spinning på grusen opp fra rampen. Trekker godt ellers og. Hadde ingen prob's da jeg kjørte den fra Sola til Hundvåg i går ... Hengeren på bildet er en låne-henger. Hadde min egen riktig justerte Gaupen-henger i går, så bilen var ikke så segen bak... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Catlina Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 På Svalbard er det krybbe med meier som dyttes av bulldozer rett ned stranden!!! Før denne blå seilbåten ble det sjøsatt en røslig fiskebåt på samme måten. Stranden så ikke akkurat pen ut etterpå. Ingen protester fra badende da sjøtemperaturen ikke er langt unna 0 grader. Sitér dette innlegget Link to post
emilljone Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Hehe. Morsom tråd! Jeg bestemte meg nemlig i går for å kjøpe meg en 4wd. Har en touran 2,0d. Det er bare å drite i å dra opp båten med den(draco2000 m/v8). Her om dagen måtte vi lage "tog", dvs at jeg måtte ha hjelp av den annen bil til å dra meg og båten opp. Dette er både flaut og upraktisk. Så nå kikker jeg som bare det på finn. Fant en kia sportage `95 til 30.000 jeg vurderer. Ellers er det mange jeeper i samme prisklasse til salgs, men de har jo mildt sagt et tvilsomt rykte. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Er ikke bare amerikanere som bommer... http://www.dagbladet.no/2009/06/14/nyheter...ulykke/6720560/ Bra det gikk bra med alle, Men hvordan er det mulig og få det til Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Wavesearcher Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Bruker 20 sibirian huskyer, fungerer supert Sitér dette innlegget Link to post
dal200sx Svart 23.Juni.2009 Del på Facebook Svart 23.Juni.2009 Jeg trekker 15-fots Mørebasen min med 1998 modell Nissan 200sx. Skal få tatt bilde av det neste gang jeg er utpå.. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 23.Juni.2009 Del på Facebook Svart 23.Juni.2009 Askeladden 535 Bowrider trekkes opp av Honda Accord - automat- No problem Sitér dette innlegget Link to post
Waylon Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Jeg bruker en Suzuki Baleno 4X4. Sitér dette innlegget Jeg er en stolt båteier fordi om jeg har en liten femten foter :) Link to post
S.Kantun Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 brukte et par ganger arbeidsbilen 2007 toyota hiace d4d 116hk (drittbil), utsettingsrampen på mørkved er svært bratt og toyotaen klarte det på håret med bånn fjøl og ca 3500rpm og måtte slure hele veien opp. (vasstrukken selco på rundt om 1000kg) privatbilen 2000- bmw 530DAT (automat) (184hk/400nm) klarte det som en drøm :) Sitér dette innlegget Link to post
skipsbygger Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 eg hadde trall-bar båt før, brukte volvo v-40 med rana 530 på henger`n, det gjekk rett til helvete... Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Draco17 Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Subaru Legacy. Suveren! Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Brukte før en Toyota HiAce 2wd diesel. Gikk på et vis, med båt på 1100 kg + henger. Nuværende Suzuki Grand Vitara 4wd med red.gear sliiter clutch. For lite dramoment på lavt turtall! Selv med lav-serie. Vil en bil med automat (og ellers samme bil) klare jobben bedre?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mouche Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Har en Chrysler med bensinmotor og automatgir og det å trekke opp 13/1500kg båt/henger går som en lek. Deilig med automatgir i sånne situasjoner. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kjetil1 Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Jeg har alltid trodd at man sliter vanvittig på converteren hvis man står og gasser på for å dra tungt... Det var derfor jeg solgte XMen jeg hadde med tomatgir og kjøpte "vella" i stedet... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Anoden Svart 24.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Kan det ha vært en liten "burn out" på slippen her? Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Hansi Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Ser slik ut ja.. Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 25.Juni.2009 Del på Facebook Svart 25.Juni.2009 Begynner med Astra'en, sliter den tar jeg CRV'en, sliter den tar jeg traktoren, sliter den tar jeg beltevogna og drar alle opp :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 25.Juni.2009 Del på Facebook Svart 25.Juni.2009 Han ikke så ukjente "Russ Lade" med pick up i strømstad var innom oss og jeg knipset et bilde av han og lagde en sak under "siste" nyheter på Haaby.com får håpe han ikke blir forbanna... Utsetting av båt strømstad med barn i bilen Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 25.Juni.2009 Del på Facebook Svart 25.Juni.2009 Ifjor brukte jeg Volvo 850stv. Stod noen ganger på slippen og spant, blir tungt med en Rana17 på en henger i minste laget. Har oppgradert til en LandRover Discovery -90 i år, tviler på at jeg skal få problemer med den. Lavserie og skikkelig 4-hjulstrekk gjør seg sammen med en bil på 2 tonn. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
motor Svart 25.Juni.2009 Del på Facebook Svart 25.Juni.2009 (redigert) Bruker min gamle bil BMW 520 med automat til å trekke opp et par tonn. Bil med automat eller lavgir er kun brukelige alternativ. Redigert 25.Juni.2009 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mornet Svart 25.Juni.2009 Del på Facebook Svart 25.Juni.2009 Hvor stor båt kan man sette ut med f.eks en helt vanlig personbil, Ford Mondeo med 2-hjulstrekk for eksempel? Man bør kanskje holde seg på båter under 20 fot?? Kommer jo ann på vekt selvfølgelig men... Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 25.Juni.2009 Del på Facebook Svart 25.Juni.2009 Golf har jeg hørt skal være bra til båt opptak http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article249781.ece Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 2.Juli.2009 Del på Facebook Svart 2.Juli.2009 (redigert) Her er goggens bil som fungerer utmerket til å trekke båten vår med. For mange båter siden hadde jeg en Passat 2.0 bensin med manuell kasse som jeg brukte til å dra en 17 fots daycruiser med. Var rampa bratt lukta det svidd clutch i lang tid - ikke noe særlig. Slik sett er det stor forskjell med firehjulstrekk og automatgear. Skal man trekke båt med mindre bil er min erfaring at det er rampas stigning som er avgjørende. Blir den for bratt er det en voldsom slitasje på clutch å få båten opp. Da jeg bodde i Oslo og hadde Passat var slippen på Ormøya grei å bruke til å sette ut båten, men når den skulle opp dro jeg gjerne til Sandvika hvor rampa har en mer sympatisk stigning. Redigert 2.Juli.2009 av goggen (see edit history) Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
ivar Svart 2.Juli.2009 Del på Facebook Svart 2.Juli.2009 (redigert) Golf har jeg hørt skal være bra til båt opptak http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article249781.ece Det var da en merkelig rampe! Her kunne sikkert også større biler fått seg en overraskelse... Redigert 2.Juli.2009 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.