goggen Svart 2.Juli.2009 Del på Facebook Svart 2.Juli.2009 Den er i allefall for bratt for en Golf.... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Lett match Svart 2.Juli.2009 Del på Facebook Svart 2.Juli.2009 (redigert) Blir litt tung og ta med fiestaen Ja helt enig, lastebilen og båt blir nok litt stor å slepe med en Fiesta, men tar du av båten går det sikkert.................. Redigert 2.Juli.2009 av Lett match (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anoden Svart 12.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2009 Stor trafikk på denne båtslippen Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
TB2855 Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 (redigert) BMW duger dugelig. Say no more. PS: Dække mæ! Redigert 13.August.2009 av TB2855 (see edit history) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
andersb Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 sånn bil har jeg! hehe dvs hadde, blir hentet om 2 dager, så da blir det LC eller GL som trekkbil da nye båten er større. E39 530DAT trekker forøvrig lovlig 2000KG og lekende lett, RWD = masse trykk på hjula på slippen og 0 problem. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Hadde en Jeep Wrangler 4 liter som dro opp store båter på tomgang...den var RÅ...Trengte ikke lavgiret heller på en båt opptil 1,2 tonn, gikk fint uten å gasse noe.... Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 må inrømme jeg savner denne, men nesten 80.000 i bomring i året i oslo + fikk aldri parkering i phus gjorde det håpløst. den trengte heller ikke lavgir.... sånn uansett :) godkjent for opptil 5443kg.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 ser ut som noe fra en herr Buzzi? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
andersb Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 ser ut som noe fra en herr Buzzi? ikke min båt, bare min bil, en kompis slet litt med å få trukket og rukket racet, så da ble det rask arendals tur. :) Sitér dette innlegget Link to post
ErlendB Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Denne bruker jeg til alt...: Sperre både på midtaksel og bakaksel, og hengervekt på 2800. Så jeg lurer litt på om det finnes en grei henger til Sjømannen min et sted...? Sitér dette innlegget Medlem av *Walter_S Fanklubb* ________________________________________________________________________________ 1992: Båtførerbevis - 2008:Fagbrevet i Matrosfaget -Tiden går... Link to post
Anoden Svart 14.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2009 Jupp! Ingen båtslipp er for bratt eller glatt for en LC! Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Anoden Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2010 Løfter denne tråden litt igjen ettersom dette er starten på en ny og herrrrlig båtsesong og folk har tydelig vis benyttet seg av slippen eller lignede... Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Anoden Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 SUV = sport under vann? Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
o.b.lix Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 CRV er ingen 4-hjulstrekker, men en assistert forhjulstrekker. Selv som ihugga Hondafanatiker hadde jeg aldrig kjøpt meg CRV om jeg trengte en firhjulstrekker desverre.. Tja, det sa far min også når vi skulle inn på skogsvei vinterstid og hentte tømer på henger, han med sin Terrano II med manuell 4-hjulstrekk og jeg med CR-V. Var i alle fall jeg som måtte dra han løs! Samme sa svigerfar da jeg mest av pur pøbelskap kjørte ned til naustet hans med CR-V en vinter med mye snø (bratt der), og han sa "kommer du deg opp her uten traktor skal jeg ete hatten min". Vel svigerfar bruker ikke hatt lenger... Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Man kommer fort ned på landjorda og lærer da fort at man kommer ikke frem og overalt med 4x4, iallefall med en slik "4x4" (Vet hva jeg snakker om ) SUV = sport under vann? Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Holdt på å sjøsette bil tidligere jeg og... hadde en golf 2 som trekkvogn til 22fot båt med v8 . Da trakk henger og båt bilen ut til båten fløt... he he . nå har jeg en mercedes G og en landrover men kun en 14fot jeep å sjøsette så har blitt overkill andre veien her nå.... Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Måsi at jeg gruer meg litt til årets slippsesong. Har båten stående på henger hele året. Tidligere har jeg hatt to LCer(70 og 90) som self gjorde jobben uten problemer, så hadde jeg en 740 som dro helt greit. Nå har jeg to forhjulstrekkere hvor dashbordet går bananas så lenge det ikke er asfalt under dekka... Siste opptak i fjor var en historie i seg selv. Nærmeste rampa på hytta er grusrampe. Sveiva båten på hengern, skulle kjøre opp og bilen døde. Gjentok seg et par ganger før jeg skjønte at den fa/&%% elektronikken kødda det til. Slo av antispinn og da kom jeg meg halveis, før jeg måtte dras opp med hele sulamitten av en god gammel LC 70. Men den som hadde LC 73 med 38 måtte da være forferdelig å kjøre? Hadde 33 MT på min 70, smatt rett på uten noe om og men, men klarte såvidt å holde fartsgrensen i motbakker. Forsåvidt eneste bilen jeg ikke har tapt penger på.. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
jannis81 Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Jeg bruker SsangYong Rexton 270 Xdi med automat, ned i lavgir og den tusler opp nesten på tomgang lurte på kjøpe en XVT Rexton 07mod...mn kan man sette den i lavgir manuelt her? Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 15.Mai.2010 Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Holder lenge med trekk på 2 hjul.Stor bil til stor henger. Sitér dette innlegget Link to post
Samui Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Bruker en Toyota Hilux 4x4. Må si jeg imponert over bilen da båtene jeg trekker er fra 35 til 37 fot. Vi bruker båten sine motorer samtidig som vi trekker opp. Som oftest går det bra, men har satt godt fast noen ganger om jeg kommer litt for lang nedi sanden :-) Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Vi bruker båten sine motorer samtidig som vi trekker opp. Får sandblåst kjølekanalene samtidig da? Sitér dette innlegget Link to post
Kommandør Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 (redigert) Brukte en Audi A6 2,5 tdi Quattro på en Marex 23 DC på 1,8 tonn da jeg trakk den på land i høst. Problemfritt! Redigert 17.Mai.2010 av Kommandør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Brukte en Audi A6 2,5 tdi Quattro på en Marex 23 DC på 1,8 tonn da jeg trakk den på land i høst. Problemfritt! Ikke noe problem det. Problemet kommer nå kassene ryker på disse. Gode trekkbiler men automaten tåler ikke den ekstra vekten henger medfører. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Er det et Audi-problem, eller et generelt problem med automatkasser? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.