Jump to content

Ettermontere dødmannsknapp - hvor får jeg tak i?

HCO

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en gammel 4hk Yamaha 2-takter. Til denne trenger jeg en dødmannsknapp for at jeg skal tørre å la ungene kjøre rundt alene.

Beste løsning vil være å bytte ut den originale stopp-knappen, men jeg har også et hull ved siden av som kan brukes (se bilder). Den originale dødmannsknappen er veldig kompakt, og mekanismen ligger "inne i" knappen. Knappen er forøvrig av type sluttende (normalt er det ikke kontakt, det blir kontakt når du trykker).

Jeg har anskaffet en standard dødmannsknapp fra SeaSea. Den passer i "ekstra-hullet", men da må jeg i så fall demontere forgasseren for å komme til. Jeg har rotet i hyllene både hos Maritim, Marina og Maxbo, men kan ikke finne noe bedre. Finnes det andre, mer kompakte varianter? Aller helst en som passer rett i hullet for original stoppknapp?

04022009017b.jpg

04022009019b.jpg

04022009026b.jpg

På min motor er stoppknapp og nødstopp samme knappen.

Slik er det også på min nye Mercury som henger på seilbåten. Det var det som var utgangspunktet mitt for tråden, da jeg kunne ønsket meg samme løsning på den gamle Yamaha'en som henger på jolla. Men det ser ut til at det bare er universale knapper å få tak i, som må "mikkes til" for å passe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...