havardius Startet 11.Juni.2009 Del på Facebook Startet 11.Juni.2009 Jeg har en Uttern D55 m/Mercury Optimax 115. Den var på service og vinterkonservering i september 2008. I dag var jeg ut på tur (jeg har kjørt ca tre timer i år/etter sevicen). Plutselig reduserte turtallet seg til ca. 2500 rpm. Jeg la til land så fort jeg klarte. Der fylte jeg på olje. Der virket som om det var lite olje fra før. Instrumentene viste ikke noen advarsel, og det kom ikke noe varselsignal. Jeg lot båten ligge i 40 minutter før jeg startet opp på nytt. Problemet var der fortsatt. I noen korte perioder på 10 sek kunne jeg imidlertid øke turtallet. Jeg kom meg til slutt til bake til havna på redusert turtall. Det tok ca 30 minutter. Like før jeg skulle legge til stoppet motoren. Har fått to tips om mulig årsak: - defekt coil - defek chip i gasspådraget som gjør at motoren står at den står i fri, og som gjør at turtallet ikke kan økes. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 høres akkurat ut som min det der. 135 optimax. var på merkeverksted å sku få det fiksa men dengang ei. de fant ingen feil og ante heller ikkje hva det var så her sitt eg på gjerdet foreløpig.. ALDRI meir mercurydritt her i gården. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Hei, mener du hadde de samme spørsmålene i en annen tråd, som jeg svarte på. Der fortalte du at båt/motor var kjøpt (ny ?) hos Bakken Motor August 2008. Stemte ikke dette, eller tar jeg feil. ? I allefall , ta kontakt med forhandler omgående. Til `Korsnes`: Hvis du sitter på gjerdet enda skjer det nok ingenting. Forsøkte du Ravns Garage.? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 . Til `Korsnes`: Hvis du sitter på gjerdet enda skjer det nok ingenting. det er heilt korrekt blir vel å bruke te utfar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.