Jump to content

Edit History

Careka

Careka

tiden går fort,  gammel topic. som jeg låner,  Min bank er 800amp LiPo4. og jeg har 2 stk hitachi60 amp dynamoer som ikke har noen justeringer,  tappa banken godt ned og starta den ene motoren,  da gikk dynamo til full guffe noen minutter. (gav 58amp). så falt den fort nedover,  jeg målte temp, på viklingene med infrarød temp måler,  på tomgang gikk tempen opp til 72 grader. mens dynamo hadde falt til 42 amp in i banken,  som jo ikke gir motstand. (bare fyllt 30%),  så kjørte eg opp rpm  og tempen falt til 56 - 52 grader på viklingene). så disse klarer seg helt fint uten noe form for kontrol./styringer. selv mot en sulten LiPo4 Winston bank.

Men nå tenker eg å sette disse i pensjon og sette på 2 nye 80 amp hitachi, dynamoer,  fremdeles uten noen form for styring/kontrol,  Så da får eg legge en kabel til fra dynamo og tilbake hvor den nå en går. om det er direkte til fordeleren ?  (2 in 3 ut.). spent på hva temp det blir på disse 80 amp..

så hva er maks temp for en dynamo uten at den blir ødelagt. ?

Careka

Careka

tiden går fort,  gammel topic. som jeg låner,  Min bank er 800amp LiPo4. og jeg har 2 stk hitachi60 amp dynamoer som ikke har noen justeringer,  tappa banken godt ned og starta den ene motoren,  da gikk dynamo til full guffe noen minutter. (gav 58amp). så falt den fort nedover,  jeg målte temå på viklingene med infrarød temp måler,  på tomgang gikk tempen opp til 72 grader. mens dynamo hadde falt til 42 amp in i banken,  som jo ikke gir motstand. (bare fyllt 30%),  så kjørte eg opp turattet og tempen falt til 56 - 52 grader på viklingene). så disse klarer seg helt fint uten noe form for kontrol./styringer. selv mot en sulten LiPo4 Winston bank.

Men nå tenker eg å sette disse i pensjon og sette på 2 nye 80 amp dynamoer,  fremdeles uten noen form for styring/kontrol,  Så da får eg legge en kabel til fra dynamo og tilbake hvor den nå en går. om det er direkte til fordeleren ?  (2 in 3 ut.). spent på hva temp det blir på disse 80 amp..

så hva er maks temp for en dynamo uten at den blir ødelagt. ?

• Create New...