Jump to content

mygg til besvær...hvordan holde myggen unna på kveldene

dorry gutten

Recommended Posts

De fleste mygg-lys og produkter for å holde mygg unna lukter sitron, så dette er velprøvd.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Guest Avmønstret#

Xylocain 30 mg til å smøre på. Fåes på apoteket og er i utgangspunktet ett klødempende/smertestillende produkt, men holder også myggen unna.

Det gode er jo at det også er tingen ved manetforbrenning, solforbrenning, mindre brannsår og innsektstikk.

Ja selv herpessår skal det være bra for :lol:

Ingen lukt eller guffen klissethet osv. Tynt fluidum som bare smøres på. Drøyt i bruk.

NB! Holder også vampyren over alle vampyrer unna, Tuneflua (som blåste hit til oss i pinsa).

Edit: Og som det ikke var nok så hjelper den også mot "# Hemorroider og smertefulle rifter i endetarmen." Weee!

Er jo mer anvendelig enn Rambo kniven dette her.

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Guest Avmønstret#
Hvor? (Forbaska insekt...)

Ytre Enebakk. Har fått besøk av den to ganger i løpet av de 7 årene jeg har bodd her. Makan til forferdelige greier de fluene. Fikk rundt 50 bitt på leggene når jeg slo gresset nedover en bakke i hagen, så ut som jeg var skutt på med hagle. Første gang vi har fått den i egen hage men ungene fikk bitt i barnehagen i en periode for tre-fire år siden.

Ungene kom opp til huset med blodet rennende fra bitt i hårfestet og på ryggen osv når de lekte i bassenget i hagen i pinsa.

Var en del vind fra Østfold i forkant av pinsa i år. Har ikke merket noe til den etter pinsa.

ikke lett å skremme mygg og knott. har prøvd mange ganger å klæsje en mygg og la den ligge på åstedet til skrekk og advarsel. men ser ut til at myggen ikke har sympati for sine medmygg.

det sikreste kortet er etter min erfaring å vifte med armene i full fres som en vindmølle over lengre tid. i godt lag ser det ikke dumt ut heller.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Xylocain 30 mg til å smøre på.

Xylocain var nytt for meg, men Eurax (kløedempende krem med virkestoffet crotamiton) er iallfall en gammel og velprøvd myggjager som også har den fine bivirkningen at den demper kløen fra eventuelle stikk du måtte ha fått.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Fikk tak i noe greier nede i Vest Afrika for ett par år siden.

Husker ikke navnet, men utrolig effektivt.

Eneste problemet med produktet, er at det er merket. NOT FOR SALE IN EUROPE, med store bokstaver.

Er vel ikke noe stoff jeg ville brukt daglig gjennom hele året, men har satset på at det ikke har vært faligt å bruke noen få ganger i løpet av sommeren.

En annen løsning. Begynn å røyk, masse. Hjelper hvis det er vindstille.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...