dorry gutten Startet 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2009 hei lurer litt på om dere godtfolk har noen gode råd om hvordan vi kan holde myggen unna under en holmetur Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Myggen hater sitron Det jeg gjør er å blande noen dråper sitronolje med en annen olje (babyolje, mandelolje, olivenolje, matolje o.l.) og smører meg med det Myggen holder seg vekk Sitronolje får du kjøpt på apoteket En liten flaske holder i flere år noen som har prøvd dette? Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Aldri hørt om dette med sitron. Fungerer det virkelig skikkelig altså? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 VAPE har en batteridreven sak som skal fylles med noe pulver, dette fungerer hos oss. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 (redigert) De fleste mygg-lys og produkter for å holde mygg unna lukter sitron, så dette er velprøvd. Redigert 12.Juni.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Ribtjenester Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Kjøp antihistamin, bruk dette og myggen biter ikke:-) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
shaukaas Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Som allergiker tar jeg til meg gode mengder med antihistamin hver vår og sommer. Men at dette skremmer bort myggen er bare sludder & vås! Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Gni inn huden med kvitløk. Det funker vist bra. Downside.... Det funker på alle andre rundt deg og Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
dorry gutten Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 har aldri prøvd dette selv..men fant det på en "sol.no" side.......tenkte mest på om dere har noen tips uten noe fylle på pulver og støm duppeditter da jeg aller helst blir lei av å bære på slikt overalt på øya....tenkte mest på slikt som en smører på Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 (redigert) Xylocain 30 mg til å smøre på. Fåes på apoteket og er i utgangspunktet ett klødempende/smertestillende produkt, men holder også myggen unna. Det gode er jo at det også er tingen ved manetforbrenning, solforbrenning, mindre brannsår og innsektstikk. Ja selv herpessår skal det være bra for Ingen lukt eller guffen klissethet osv. Tynt fluidum som bare smøres på. Drøyt i bruk. NB! Holder også vampyren over alle vampyrer unna, Tuneflua (som blåste hit til oss i pinsa). Edit: Og som det ikke var nok så hjelper den også mot "# Hemorroider og smertefulle rifter i endetarmen." Weee! Er jo mer anvendelig enn Rambo kniven dette her. Redigert 12.Juni.2009 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 NB! Holder også vampyren over alle vampyrer unna, Tuneflua (som blåste hit til oss i pinsa). Hvor? (Forbaska insekt...) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Hvor? (Forbaska insekt...) Ytre Enebakk. Har fått besøk av den to ganger i løpet av de 7 årene jeg har bodd her. Makan til forferdelige greier de fluene. Fikk rundt 50 bitt på leggene når jeg slo gresset nedover en bakke i hagen, så ut som jeg var skutt på med hagle. Første gang vi har fått den i egen hage men ungene fikk bitt i barnehagen i en periode for tre-fire år siden. Ungene kom opp til huset med blodet rennende fra bitt i hårfestet og på ryggen osv når de lekte i bassenget i hagen i pinsa. Var en del vind fra Østfold i forkant av pinsa i år. Har ikke merket noe til den etter pinsa. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 forbannade irriterende med mygg og knott på kveldene. de klarer lett å ødelegge kvelden for meg. synes disse sprayene man får i butikken funke nogenlunde , men man lukter jo hoggorm etterpå. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Hasla 26 Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Bodde for noen år siden langt ute på landet og mye skog,fikk ett tips om og bruke 7% edikk.Dette virker veldig bra på både dyr og folk,må smøres på kroppen ikke drikke .Prøv dette funker MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Øya Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Vi pleier å kjøpe myggspray når vi er på ferie i sydligere strøk. I år kjøpte vi i thailand. Det fungerer knallbra mot Norsk mygg. (Sikkert fullt av skadelige kjemikalier) Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
dorry gutten Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Vi pleier å kjøpe myggspray når vi er på ferie i sydligere strøk. I år kjøpte vi i thailand. Det fungerer knallbra mot Norsk mygg. (Sikkert fullt av skadelige kjemikalier) he he...det blir vell litt vell drøyt å måtte dra helt til thailand for å få tak i det stoffet...eller? Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Etter min oppfatning er Myggmelk det beste myggmiddelet som selges. Dette vet jeg både av erfaring og av en test som sto på trykk for noen år siden(tror det var i forbrukerrapporten). Myggmelk på roll-on flasker fås kjøpt på mange plasser som selger sportsartikler. Ikke spesielt billig, men meget drøyt... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 ikke lett å skremme mygg og knott. har prøvd mange ganger å klæsje en mygg og la den ligge på åstedet til skrekk og advarsel. men ser ut til at myggen ikke har sympati for sine medmygg. det sikreste kortet er etter min erfaring å vifte med armene i full fres som en vindmølle over lengre tid. i godt lag ser det ikke dumt ut heller. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 synes disse sprayene man får i butikken funke nogenlunde , men man lukter jo hoggorm etterpå. Har ikke lagt merke til noen lukt fra Xylocain. Det er en gjennomsiktig og tyntflytende gugge/veske som bare er å kline på. Sitér dette innlegget Link to post
Lakecaptain Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 En sånn "elektrisk tennis-racket" er effektiv. Men er det mye insekter blir det jo tilsvarende mye vifting med denne smekkeren. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Xylocain 30 mg til å smøre på. Xylocain var nytt for meg, men Eurax (kløedempende krem med virkestoffet crotamiton) er iallfall en gammel og velprøvd myggjager som også har den fine bivirkningen at den demper kløen fra eventuelle stikk du måtte ha fått. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Mariell Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Fikk tak i noe greier nede i Vest Afrika for ett par år siden. Husker ikke navnet, men utrolig effektivt. Eneste problemet med produktet, er at det er merket. NOT FOR SALE IN EUROPE, med store bokstaver. Er vel ikke noe stoff jeg ville brukt daglig gjennom hele året, men har satset på at det ikke har vært faligt å bruke noen få ganger i løpet av sommeren. En annen løsning. Begynn å røyk, masse. Hjelper hvis det er vindstille. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sjøtunga Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 En annen løsning. Begynn å røyk, masse. Hjelper hvis det er vindstille. Jadda. Valget mellom en smertefull død med lungekreft og noen myggstikk er jo rimelig enkelt... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
heim Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Ifølge relativt pålitelige kilder skal Listerine være tingen. Altså munnvann. Ta en skvett på en sprayflaske og dusj ivei. Myggen blir vettskremt, i den grad den har noe vett. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Var vel i fjor (eller var det året før) myggspray var på mange overskrifter da enkelte inneholdt noe som ikke var bra... Jo tryggere de er jo mildere er de vel.... Sånn er det jo så fort man reiser noe vekk så er alt sterkere... Hva er det man ikke finner på et apotek i det store utland? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.