Jump to content

johnson 60 hk 2 syl 85 mod. mangler gnist .!

Ronnymo

Recommended Posts

Hei.

Håpet noen her kunne hjelpe meg. kjøpte meg motor for 2 dager siden..den startet å gikk der .

Når vi kom hjem og har montert båten ferdig , starter vi den..den går i ca 30 sec før den stopper.

etter dette er det ikke gnist på tennplugger. starteren går , men ikke noe liv.Den får bensin osv.

noen tips?

og dersom dette er for lite utfyllende, så fyller jeg gjerne ut mere. vet bare ikke hva dere vil vite.

i tillegg , så lader motoren dårlig , sa forrige eier. så lurte på om det er noe problem å fikse?

MVH

Ronny

Den som stikker hodet opp av skyttergraven får trolig hodet skutt av, men det er kun han som ser veien videre!

båten min har fått nytt navn.. den heter nå HAPPY LETTLURT.

takk for svar.

har sjekket daumannsknapp.=)

jeg er selv rimelig blank på båtmotorer. har skrudd mye bil , og kjenner igjen forskjellige deler.

hvordan får man sjekket at spolen evnt er skadet?

Den som stikker hodet opp av skyttergraven får trolig hodet skutt av, men det er kun han som ser veien videre!

tusen takk!

plugger er byttet i går. enda ingen gnist. har gått over ledninger for å se etter skader eller overledning.

er usikker på om jeg får strøm til coil.

huff...vil på vannet!!!!! hehe

bytt powerpac

Såfremt en ikke har en liggende så er det dumt bare å bytte dyre deler UTEN å feilsøke først.

Har du tilgang på et multimeter ?? holder med en billig model...

Isåfald last ned og gå igjennom denne feilsøkings guiden ( PDF fil på et par MB ), da spesielt side 27 .

Ellers kan det være en fordel å gå over ALLE elektriske koblinger ( skru av/rengjør/monter ( ta gjerne noen målinger FØR du moterer igjen )

Gå igjennom lista i guiden punkt for punkt og du finner svaret lett .

Ta gjerne av svinghjulet og sjekk magetene, er det rust på disse må det pusses rent ( kan gi svakere signal ), sjekk også samtidig statoren ( mål motstand, se etter overslag, sjekk for fysiske skader )

Arne Kjetil

etter å ha plaget livet av en kar herfra , fikk vi start på motoren , og båten ble slengt på vannet i går!!

fantastisk!!!

TUSEN takk til alle med gode svar her inne , og ikke minst til bernt for deler , hjelp og gode råd!!!!

hei ivar . byttet både powerpack og spolene under svinghjulet.

så startet den og gikk som en klokke.-.

hadde første test tur med denne lille jolla i går . båten gjør mellom 30-35 knop. har kansje litt feil propell men dette holder til mitt bruk (wakeboard,tube og tur retur holmsbu )

dette gjorde dagen i går , og uka som kommer perfekt..så lenge være holder seg! =)=)

har en cleavland 16 " (den på bilde.) men er faktisk usikker på navnet... i kontrakten står det cleavland ...hmm..

kjøpte den for to uker siden.

Siden da har vindskjermen blitt pusset ned og lakket opp. ny toppcoat. nytt bunnstoff. "ny motor" diverse deler byttet..alt skrudd sammen..el anlegg koblet opp på nytt,med nye kabler på alt.. inn med cd spiller og 2 6*9 ..

og kastet på sjøen :P

kan godt legge ut bilder av den.. så kan dere se selv.

(grunn til at jeg usikker på navnet er at jeg ikke finner noen ting på navnet , ved å søke på google eller noen som helst plass. men selgeren var ikke sikker han heller tror jeg ? . ... )

og..en til ting..noen som har tips til kult navn på båten?

Legg ut større bilde av båten din så kanskje vi kan hjelpe deg.

Ellers vil jeg anbefalle å få tak i en turteller så fort som mulig.

Det er viktig at du kan oppnå maks anbefalt turtall.

Hvis ikke kan motor bli ødelagt.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...