Jonoms Startet 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2009 Hei alle sammen :) Jeg skal kjøpe et batteri til båten min (viksund 430) Dette har jeg ingen peiling på. Batteriet skal kun drive Lanterner, el.- start til påhengsmotor og ekkolodd Hvor stort batteri trenger jeg? Anbefalinger? Veiledning... Hvor får jeg kjøpt eventuelle batterier? Takker - Jon Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 (redigert) 50-60Ah burde vel holde plenty. Hvor? Biltema, BilXtra, eller noe lignende. Et helt standard startbatteri gjør jobben helt greit. I tillegg bør du ha en batterikasse å sette det i. Redigert 12.Juni.2009 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Halcyon Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Til det trenger du ikke store batteriet, egentlig trenger du bare strøm til å starte motoren. Regner med motoren din gir lading slik at du under bruk har nok strøm til det du måtte ønske.. Så et standard fritidsbatteri holder lenge, og de selges vell nesten overalt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.