Hallaron Startet 12.Juni.2009 Del på Facebook Startet 12.Juni.2009 Skal jo egentlig være bedre beskrivelse i trådtittelen, men jeg aner ikke navnene på det jeg mangler.. Det skal være et mekanisme i bunnen av sporet til storseilvognene som gjør det enkelt å mate inn storseilet, men hindrer seilet i å glippe ut av sporet når man firer storseilet. Hullet der denne mekanismen skal stå, ser slik ut: Noen som aner hvor jeg kan få tak på denne? På samme sted kan jeg sikkert finne noen sånne også? Takknemlig for hjelp! Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Khaoz Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Hmmm...den mangler jeg også til en Selden mast. Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Hallaron Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 utrolig irriterende at seilet glipper ut når man firer det.... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Det skal være et mekanisme i bunnen av sporet til storseilvognene som gjør det enkelt å mate inn storseilet, men hindrer seilet i å glippe ut av sporet når man firer storseilet. Hullet der denne mekanismen skal stå, ser slik ut: Noen som aner hvor jeg kan få tak på denne? Ikke sikker på om det er snakk om Selden her, selv om jeg skjønner akkurat hva Naver 29 tenker på. Hva er i veien for å bruke splinten som henger der. Tre den i og så kommer ikke seilet ut når du firer det. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 seilet skal forbi denne og videre nedover når man firer, og da har det en lei tendens til å glippe ut gitt.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Der tror jeg du tar feil, men flere bilder vil være nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Går ut fra at det er noe sånt du trenger: De heter "sail track stop" på utenlandsk, hva det heter på norsk vet jeg ikke. Men går ut fra at disse er å oppdrive i kongeriket. Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 (redigert) Jeg tror heller ikke du vil finne den mekanismen du etterspør (der seilet kan passere). Jeg bruker også splinten, hvis du vil ha seilet forbi, er som regel alternativet å montere noe slikt (Men da må du frem med skrutrekkeren om høsten, når seilet skal av): Redigert 12.Juni.2009 av Cerveza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Jeg ville prøvd på :Viking yachtingmed feks denne delen:Artikel: 12650 Segelintag Seldén, litet typ B 117x18 mm segeltravare 1334 , de sender, evt kan du besøke dem! Lykke til Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Cerveza Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Det du henviser til der krever andre utfresinger i masta, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Var en slik på min gamle 68, med selden rigg, men om du går inn på linken så har selden flere å velge i, det gjelder å ta mål! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Mulligan Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Det der ser ut som ei Isomat mast, men bommen gjør ikke. Dersom skinna til spinnakerbom er integrert i masta, så er det Isomat. Men såvidt jeg vet var det Briand rigg på disse båtene. Håkkesom. Jeg mangler også denne delen. Har to syrefaste plater påskrudd istedet. (Som vist på tegningen ovenfor). With Marine i Asker har alt av deler/tilbehør til Isomat. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 seilet skal forbi denne og videre nedover når man firer, og da har det en lei tendens til å glippe ut gitt.. Der tror jeg du tar feil, men flere bilder vil være nyttig. Om det var meg du trodde tok feil så gjør jeg nok dessverre ikke det, 3/4 av alle vognene og "plastbitene" kommer naturlig nedenfor matingsutfresingen når jeg firer storseilet. De det ikke er plass til i sporet under matingsutfresingen glipper ut og seilet blir liggende i en uryddig haug.. Det der ser ut som ei Isomat mast, men bommen gjør ikke.Dersom skinna til spinnakerbom er integrert i masta, så er det Isomat. Men såvidt jeg vet var det Briand rigg på disse båtene. Mener helt bestemt at dette er en Briand mast på båten ja, Maxi båtene ble vel etterhvert levert med Selden rigg, men det var (dessverre) etter at min ble sjøsatt for første gang Mulig det blir å sette på en plate der da, hvordan er aluminium å gjenge i? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.