Xerb Startet 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2009 (redigert) Lady Siv s/y søker medseilere fra Skudenes til Lisboa 05.07.09. Innteressert? Ta kontakt på tlf 97621450 Redigert 12.Juni.2009 av Xerb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 (redigert) Litt mer info takk. Det er vel ca 1400nm. Dvs ca 14+ dager direkte. Er dette en transportetappe eller sightseeing? Redigert 12.Juni.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xerb Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Vi prøver å kombinere både transport og tur, men satser på at vel 14 dager er nok. Planlegger å seile Caledoniakanalen, Dublin, Porto, Lisboa. Satser på å gå i lag med konvoicup fra Skudenes mot Orknøyene, til vi tar av og går sør. Prøver å være ca 6 personer ombord. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Jeg er interessert, men er det noen grunn til å gå rundt Storbritannia? Raskere å gå gjenom den engelske kanalen. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Hum jeg også hadde klarten tur , men litt tynt med info kansje `? Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
JGH Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Begynner ikkje på ferie før 17.7 desverre. Blei forelska i båten din når eg var i Leirvik ifjor sommer, kunne godt tenkt meg denne turen. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Xerb Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Jeg er interessert, men er det noen grunn til å gå rundt Storbritannia?Raskere å gå gjenom den engelske kanalen. Det skiller bare 20-25 nm calledonia can. kontra eng.can når utgangspunktet er Skudesnes på Karmøy, finere tur gjennom Scotland bedre utgangspunkt i tillfelle SW vind og strømsjø ut i utseilinga fra Eng.can mot Biscaya. Men satser på høytrykk og slør med 10-14 kn. fart Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Hei Eg har segla frå Sunnhordland til Lisboa (og enda lengre) via Caledoniakanalen. Dette med ein seglbåt som er raskare enn den på biletet til trådstartar Å gjera denne turen på 14 dagar er kanskje mogeleg men vil ha eit drepande tempo. Sjølv via Engelske kanal så er det alt for mykje segling på for kort tid. Skudesnes Inverness 2 1/2 døgn Caledoniakanalen 3 døgn Fort Augustus Sørirland 3 døgn Biskaya 3 døgn Nordspania - Lisboa 3-4 døgn. Dette er grove trekk, men det er ikkje tatt hensyn til dårleg vær, tekniske problem eller sjøsjuke. Sightseeing er det ikkje. God tur. Ask Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Har også seilt fra Oslo til Lisboa. 32 fot langkjølet båt. En god dag var 100 nm. Vi stoppet i Plymouth. Synes å huske at vi hadde ca 20 i sjøen. Dette var i begynnelsen av april. Surt og kaldt med et døgn for drivanker i Biskaya. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.