Christina 3 Startet 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2009 Hva slags lakk brukes til drev og propell ? Er det noe spesiell lakk til aluminium slik som bunnstoff ? Må være en lakk som ikke reagerer med bunnstoff..... :) Hva kan man bruke ? Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 finnes spay på butikkene som heter drevspray Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Brukte jotun sin drevspray ifjor. Brukte båten heller lite i vinter (ligger på sjøen hele året), så det var litt groe når jeg tok den opp i år. Dette gikk lett av med spyleslangen, uten skrubbing og gnikking. Lakken var upåklagelig, og ble sjøsatt igjen uten noe mer stell. Husker ikke pris, men mener den var overkommelig i forhold til andre produkter. Bare husk å prime først (jotun drevspray primer). Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Drevspray.......er ikke det bunnstoff dere mener da eller ? Det er ikke det jeg skal ha evn. Skal lakke drevet og propellen føre jeg har på drevspray (bunnstoff) Eller er det jeg som bare tror dere misforstod ? Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 (redigert) Hmmmm..... ingen som har lakket et drev før ? Jaja...har prøvd med vanlig hobbylakk fra biltema men den krakelerte når jeg hadde på stoffing. Kanskje prøve Hagmann sin.....kanskje den er bedre. Ellers så ser jeg at Maritim har original Volvo Penta lakk til volvo drev, men den koster over 200,- spenn......men men Redigert 13.Juni.2009 av marolita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Hei! lakka drevet mitt med bengalakk, Funka bra i 1,5 sesong, men så begynte lakken og komme av i store flak, Nå har jeg grunnet og lakkert med vanlig bil lakk,får se om det holder Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Christina 3 Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 På sprayboks eller sprøyte ? Den reagerte ikke mot bunnstoff ? Hvilket merke brukte du Draco ? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Lakken jeg brukte var vanlig quick lakk på sray pøs, dette gjorde jeg i vinter, Når jeg monterte drevet igjen hadde jeg på seajet drevspray, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Christina 3 Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Ok...... Da kan jeg jo prøve den. Takker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.