skipper i glomma Startet 12.Juni.2009 Del på Facebook Startet 12.Juni.2009 (redigert) Har fått båtkort til min nye båt . Men reg. skilt nr. var ikke med. Må det bestilles eller kommer det automatisk når ny registrering er betalt? Er det noen som vet? Redigert 12.Juni.2009 av skipper i glomma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Det forutsettes vanligvis at båten allerede har nummerskilt. Trenger du nye, må du bestille (og betale for) dem. Tror det er snakk om 2-300 kroner... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MB Keila Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Kr. 155,- for skilt. Ved nyregistrering er skilt inkludert i prisen. Ved omregistrering må du bestille ekstra. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Jeg skjønner ikke så mye av dette. Hva er "båtkort"? Hvem er ansvarlig for ordningen og hva er konsekvensene av å ha et båtkort? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 De som har båten registrert i Småbåtregisteret. Får ett båtkort. Hvor en del information om båten er notert. Størrelse som ett Visa kort. (Kan desverre ikke brukes som det). Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
roaldbj Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Flott. Hvilken funksjon har Småbåtregisteret i dag? Jeg tenker både på juridisk, økonomisk og praktisk. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Flott.Hvilken funksjon har Småbåtregisteret i dag? Jeg tenker både på juridisk, økonomisk og praktisk. Her er hva de selv sier på Småbåtregisteret: Hvorfor registrere Småbåtregisteret blir brukt av forsikringsselskaper, redningsskøyter og offentlige myndigheter som for eksempel Politi og Sjøfartsmyndigheter. Registeret er tilgjengelig for disse brukerne døgnet rundt. Det er et verktøy ved identifisering av båter og båteiere i forbindelse med etterforskning av tyveri, kollisjoner, skadeverk, samt ved oppsporing av eier av savnede og/eller forliste båter. Ved hjelp av blant annet båtens registreringsnummer vil registeret kunne finne frem til eier i forbindelse med ulykker, tyveri osv. Det er enkelt å identifisere kjøper og selger i forbindelse med eierskifter når båten er registrert i Småbåtregisteret. På Småbåtregisterets nettsider finnes lister over stjålne båter. Hvis du skal kjøpe båt kan det være lurt å undersøke her om båten er registrert stjålet. Politiet har også informasjon om stjålne båter. Ring 02800 for å snakke med Politiet i ditt distrikt. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
roaldbj Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Takk for fin informasjon. Selv er jeg registrert i NOR. Jeg har så langt ikke registrert negative konsekvenser av NOR registreringen. Vil det være et alternativ at så mange som mulig registrerer seg i NOR? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Jeg er av en eller annen "penga ut av vindu grunn" registrert begge plasser. Tidligere eier hadde registrert båten begge plasser. Når jeg handlet båten så uten å tenke meg om omregistrerte jeg i begge register. Noen som vet hvordan man melder seg ut av småbåtregisteret? Er det bare å la vær å betale årsavgiften, eller er det en omstendlig prosess? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sjøtunga Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Noen som vet hvordan man melder seg ut av småbåtregisteret? Det er ikke verre enn å fylle ut og sende inn et skjema. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Sjøtunga Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Takk for fin informasjon.Selv er jeg registrert i NOR. Jeg har så langt ikke registrert negative konsekvenser av NOR registreringen. Vil det være et alternativ at så mange som mulig registrerer seg i NOR? Jeg kan ikke tenke meg at det er noen grunn til å være registrert i Småbåtregisteret når du er registrert i NOR. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Hansi Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 (redigert) Å registrere en båt i NOR koster en del tusen kroner og vil nok neppe bli noe som folk flest kommer til å gjøre. Ikke er det nødvendig heller med mindre du skal låne en haug med penger og stille sikkerhet i båten. Redigert 13.Juni.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Det blir vel - for mange ihvertfall - enklere å registrere båten i NOR fra 1/7 i år? Og engangskostnaden kan bli 1.750,- etter hva jeg forstår. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Ja, enklere for noen ihvertfall. For dem uten dokumentasjon er reglene de samme. (Sjøloven §35) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Ikke er det nødvendig heller med mindre du skal låne en haug med penger Det holder med kjenningsbokstaver fra SD for å få et identitetsbevis. Det holder i lange baner. Sitér dette innlegget Link to post
jonaslep Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Det er ikke verre enn å fylle ut og sende inn et skjema.Hvis du bruker det elektroniske skjemaet (www.nssr.no/sbr/Registreringsskjema/Melding+om+avregistrering) slipper du både utskrift, konvolutt og porto Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Er båten registrert i Nis/Nor, har du ikke lov å registrere båten i andre registre. Eller Nor godkjenner ikke at du har båten registrert i andre registre, som f.eks. småbåtregistret. Jeg registrerte min båt i Nor nå i våres. Folkene på Nis/Nor og i sjøfartsdirektoratet er utrolig service innstilte Målingen av båten kostet kr 1150,- avgiften til Nor var 1750,- Har du alle skipsskjøtene på alle tidligere eiere og byggeserfikatet iorden er denne registreringen gjort på max 2 uker Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 (redigert) Javel, får visst revurdere det jeg skrev lenger oppe i tåden. Prisen går nedover og det er bra. Redigert 14.Juni.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.