minibussen Startet 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2009 Vi skal ut i dag og i morgen med vår Hansvik 18 HT i bergensområdet. Kommer fra Byfjorden og skal under straume bro for første gang med denne båten. Er det noen som har noen tips for steder å besøke i dette området? Skal først og fremst på tur og kose oss, men det er alltid kjekt å gå i land hvis det er noen steder det er greit å gjøre. Har en god GPS så regner meg at turen skal gå greit med godt humør, saft i flasken og snart sol Blir glad om det dukker opp noen tips eller andre spesielle ting med dette området. Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Marmorøyen er en veldig fin plass, Ser på kartet at den også heter Flatøyna Men vær obs på at strømmen under Straume bro kan være svært kraftig. Har markert med rødt hvor båten min ligger fra bilde. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
minibussen Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Takker;-) Er ikke dette farvannet jeg er " vokst opp i " så det er alltid greit å høre litt. Vi var rundt i hele nordåsen og la merke til den marmorøyen ja. Var laget bro der blant annet så jeg og veldig fint å gå litt rundt. Ettersom vi plukket opp 1 svigerinne og 2 meget løpevillige hunder så gikk ikke jeg i land. Er vel en del småfugler nå og valgte å ikke risikere drap på øyen;-) Hadde oss seks timer utpå i dag, var jo forb...... med den solen som ble lovet i dag da! Fint vær for båt var det jo så alle var fornøyd likevel. Var en spesiell opplevelse å kjøre under Straume bro for første gang med egen båt bak rattet ja, ble en del passeringer der og det gjelder å gi gass! Ett spørsmål med tanke på slike passeringer under broer, jeg slipper med glede forbi andre som stresser og skal race gjennom slike steder, straume eller f eks under nygårdsbroen. MEN, hvem har i slike situasjoner vikeplikt? Finnes en norm? Har til nå klart meg 100% fint med hjelp av sunn fornuft, hvis jeg er motstrøms ser jeg alltid an om andre er på vei. Da får de komme. Ellers så slipper jeg frem de som er nærmere, tar med glede en æresrunde for å slippe andre frem under slike problematiske broer..... Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 som naurstad viste,så er vel marmorøyen det fineste stedet i nordåsen. nordsiden på ormøyen er også flott viss du heller vil sitte litt for deg selv. ang vikeplikt under strømmebro,så er det den som har strømmen imot seg som skal vike naturlig nok,da det kan bli vanskelig for den andre parten. nordåsen er flott!! mvh.beauty of aqua,innderst i nordåsvannet Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
minibussen Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Takk igjen, skal nok utforske denne perlen mye ja;-) Da var min sunne fornuft riktig denne gang ang strømmen og broen osv, kjekt det Ellers så må det nevnes at det var flere positive ting denne lørdagen, ofte er det kommentarer angående båter i full gass og ymse. Vi hadde mange som passerte oss, 90% i god avstand og gjerne med litt vinking og hilsing. Koster så lite og gjør så mye At vi ble eskortert av cruiseskip ut fra Bergen og møtte Statslem Råhkul når vi var på vei innover var vakre opplevelser som alltid. Redningsselskapet var ute på sjøen, ( de eneste som virkelig skremte noen ombord med fart/bølger/avstand forresten ) vi så også at noen hadde fått bruk for redningsselskapet, var tauing av båt hele tre ganger som vi så, to private og en m hjelp av redningsjengen. Er foreløpig navnløs på sjøen, men ser du en Hansvik på tur så er det kanskje meg Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 traff også på redninsselskapet i dag..litt av noen bølger fra den båten det som ikke er skikkelig fortøyd når den passerer,bli knust til pinneved,det er ihverfall sikkert! forundrer meg litt over at de har lov til å holde på slik som de gjør. en ting er bøger,men dette er jo rene tsunamien Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.